-
PLUSWINKEL
Nu ook:
Aanbieding
De mooiste Noorse Fjorden
Ontdek de Noorse fjorden tijdens deze 13-daagse cruise
Kies uw eigen kajuit!
De OV-chipkaart, een zegen of een ramp?
Door:
Nog even en we kunnen er niet meer onderuit - de OV chipkaart komt eraan. Voor het einde van het jaar wil de regering dat de kaart voor driekwart van het totale Openbaar Vervoer is ingevoerd. Maar zitten we hier wel op te wachten? Stem ook!
Nog even en we kunnen er niet meer onderuit - de OV chipkaart komt eraan. Voor het einde van het jaar wil de regering dat de kaart voor driekwart van het totale Openbaar Vervoer is ingevoerd. Maar zitten we hier wel op te wachten? Stem ook!
Om te kunnen reageren dient u eerst in te loggen:
Gepost door verpoorten op Maandag 24 Augustus 2009 12:45:24
Om de OV-chipkaart op te laden voor de eerste keer ( pas dan kan het met de computer) moet ik met een strippenkaart naar Amsterdam reizen en hem daar opladen !?!
Reageer op deze reactieGepost door borghols op Dinsdag 25 Augustus 2009 16:59:20
Dat is niet nodig.U belt nummer;o900-2666399 en meld dat u automatisch opladen wilt activeren.Pasnr. bij de hand houden.Zij zetten dan aut. opladen voor u klaar. De eerste rit houd u de kaart voor de lezer en geactiveerd.
Liesbeth Busker. Natuurlijk je ov kaart !!!
Reageer op deze reactieLiesbeth Busker. Natuurlijk je ov kaart !!!
Gepost door johoen op Donderdag 27 Augustus 2009 09:18:00
Hoe zit het eigenlijk met de kortingen , zoals voordeelurenkaart.
Blijft dat abonnement voor ouderen bestaan?
Reageer op deze reactieBlijft dat abonnement voor ouderen bestaan?
Gepost door mh-koe op Donderdag 27 Augustus 2009 09:27:47
De OV Chipkaart vind ik een vooruitgang. Je hoeft niet meer op zones te letten, hij wordt automatisch opgeladen als je dit hebt aangevraagd(persoonlijke kaart). Nadeel: maar 35 minuten voor overstap. Nu met de strippenkaart en gunstig stempelen kan je veel langer doen met 2 of 3 strippen.
De site voor het kontroleren van reizen is aangepast maar die moet ik nog bekijken.
Ben ook benieuwd hoe het gaat als de NS wordt toegevoegd, want daarop heb ik een abonnement.
Reageer op deze reactieDe site voor het kontroleren van reizen is aangepast maar die moet ik nog bekijken.
Ben ook benieuwd hoe het gaat als de NS wordt toegevoegd, want daarop heb ik een abonnement.
Gepost door tjitskeve op Donderdag 27 Augustus 2009 09:40:57
Nog weer een kaart erbij!! Nog even en ik heb een extra tas nodig voor alle pasjes. Heb er nu al 22!! en krijg nog regelmatig GEEN klantenkorting, omdat ik die pas nou net NIET heb.
Reageer op deze reactieGepost door detiger op Donderdag 27 Augustus 2009 09:42:48
De strippenkaart werkt prima voor ons en ik zie niet in
waarom ze nu weer met wat anders op moeten komen. Wat
moeten buitenlanders doen, die hier maar voor een dag zijn,
zoals b.v. in Amsterdam gebeurt met cruise passagiers, etc.
M. Eggen
Reageer op deze reactiewaarom ze nu weer met wat anders op moeten komen. Wat
moeten buitenlanders doen, die hier maar voor een dag zijn,
zoals b.v. in Amsterdam gebeurt met cruise passagiers, etc.
M. Eggen
Gepost door cloet op Donderdag 27 Augustus 2009 10:15:47
De strippenkaart vind ik ideaal, ook voor ouderen, het is landelijk en buitenlandse toeristen kunnen er ook mee overweg.
Alle vernieuwingen blijken duurder te zijn dan de vorige,anders wordt het niet toegepast. Big Brother is watching you, je kan er ook boeven mee vangen, dan maar een OV kaart
Reageer op deze reactieAlle vernieuwingen blijken duurder te zijn dan de vorige,anders wordt het niet toegepast. Big Brother is watching you, je kan er ook boeven mee vangen, dan maar een OV kaart
Gepost door beek4561 op Donderdag 27 Augustus 2009 10:39:34
Er gaat nog zoveel fout met dit systeem. Er is voor doven geen mogenlijkheid om te weten of de kaart geactiveerd is ja of nee,omdat ze de pieptoon niet horen bij het uitchecken.De strippenkaart werkt prima voor ons en ik zie niet in
waarom ze nu weer met wat anders op moeten komen. Wat
moeten buitenlanders doen, die hier maar voor een dag zijn,
zoals b.v. in Amsterdam gebeurt met cruise passagiers, etc.
M. Eggen
Reageer op deze reactiewaarom ze nu weer met wat anders op moeten komen. Wat
moeten buitenlanders doen, die hier maar voor een dag zijn,
zoals b.v. in Amsterdam gebeurt met cruise passagiers, etc.
M. Eggen
Gepost door eline mara op Donderdag 27 Augustus 2009 12:33:59
Als 55+-er zit ik hier helemaal niet op te wachten. Ik maak nauwelijks tot geen gebruik van het OV en zou dan alles in huis moeten hebben om die ene keer dat ik wil reizen, ook te kunnen en mogen reizen? Wat een grote onzin. Dit is alweer een manier om al je gangen te kunnen nagaan.
Waarom blijft de optie niet bestaan om heel eenvoudig, contant te betalen met gepast geld? Kom nou niet aan met de smoes: hoe minder contanten, hoe minder een succesvolle overval. Daar geloof ik niets van.
Nee, laat mij dan maar niet meer met het OV kunnen gaan, want dit is alweer een beperking in dit regelzieke landje.
Reageer op deze reactieWaarom blijft de optie niet bestaan om heel eenvoudig, contant te betalen met gepast geld? Kom nou niet aan met de smoes: hoe minder contanten, hoe minder een succesvolle overval. Daar geloof ik niets van.
Nee, laat mij dan maar niet meer met het OV kunnen gaan, want dit is alweer een beperking in dit regelzieke landje.
Gepost door riaterhoeve op Donderdag 27 Augustus 2009 12:46:24
we zijn duurder uit met de chipcart. Ook wil ik graag weten, waarom reizen de Rotterdammers (65+) gratis, en vanuit Spijkenisse moeten we betalen. Het grootste gedeelte van de metro ligt in Rotterdam, mag dat kleine stukje er ook bij a.u.b.
Reageer op deze reactieGepost door hanniekivits op Donderdag 27 Augustus 2009 13:04:34
Leuk hoor die OV-chipkaart, je gaat een dagje naar Rotterdam voor een concert tentoonstelling o.i.d.(uit Breda)zette vroeger de auto aan de rand van de stad en ging met de metro naar het centrum, met je strippenkaart. Nu moet je eerst zorgen voor een OV-chipkaart van 7,50 pp en dan nog opladen, die kaart gebruik je 1 of 2 keer per jaar, maar de strippenkaart blijf je gebruiken in je woonplaats, duur, omslachtig en overbodig dus, we gaan voorlopig niet naar R'dam, A'dam enz, veel te lastig,wel jammer!
Reageer op deze reactieGepost door obers@planet.nl op Donderdag 27 Augustus 2009 13:08:42
De OV-chipkart zal het reizen duurder maken
a. omdat niet meer de afstand telt maar de tijdsduur die je diirbrengt in het vervoermiddel
b. omdat de keuze tussen reizen in de 1e of 2e klasse vervalt
Obers
Reageer op deze reactiea. omdat niet meer de afstand telt maar de tijdsduur die je diirbrengt in het vervoermiddel
b. omdat de keuze tussen reizen in de 1e of 2e klasse vervalt
Obers
Gepost door r.l.boers op Donderdag 27 Augustus 2009 14:59:11
voor die enkele keer dat ik van openbaar vervoer gebruik maak is het een hele rompslomp. Waarom kun je niet gewoon blijven betalen voor je vervoer zonder strippenkaart? Gewoon een kaartje kopen met je pinpas of via de chipkaart (al verouderd??). Zelfs op de markt kun je met je pinpas betalen.
Het wordt zo ingewikkeld gemaakt dat ik wel 3x nadenk voordat ik met openbaar vervoer ga.
Begrijp best dat een geregelde openbaarvervoer-gebruiker het wel makkelijk vindt.
De bedrijven vinden het in de eerste plaats goed want met minder mensen (controleurs)zijn er grotere winsten te behalen met grotere bonussen voor de top. Echt wel TOP!!
Of nee, echt wel FLOP!!
Reageer op deze reactieHet wordt zo ingewikkeld gemaakt dat ik wel 3x nadenk voordat ik met openbaar vervoer ga.
Begrijp best dat een geregelde openbaarvervoer-gebruiker het wel makkelijk vindt.
De bedrijven vinden het in de eerste plaats goed want met minder mensen (controleurs)zijn er grotere winsten te behalen met grotere bonussen voor de top. Echt wel TOP!!
Of nee, echt wel FLOP!!
Gepost door beetstra op Donderdag 27 Augustus 2009 15:11:31
Door de hoge kosten van de implementatie is het al een ramp. Het zal toch wel doorgaan, want juffrouw Huizinga kan niet meer gezichtsverlies lijden. Er is niet merkbaar rekening gehouden met buitenlandse gasten, mensen die niet in de grote steden wonen en weinig met het OV reizen. Om zeker te zijn van voldoende saldo moet iedereen meer geld storten dan werkelijk nodig zou zijn. Dat is weer mooi meegenomen! Wat gebeurt er als iemand met te weinig saldo of zonder chipkaart in de tram stapt? Wat als iemand vergeet uit te klokken of als het betreffende apparaat faalt? Door alle verschillende tarieven zal het onderhoud van het systeem heel duur zijn: Extra (dure en nutteloze) werkgelegenheid!
Reageer op deze reactieGepost door voor31 op Donderdag 27 Augustus 2009 15:42:46
Als wij (70+ers} nu een dagtrip willen gaan we wel naar een andere plaats ipv Amsterdam of Rotterdam.
Ook voor buitenlandse touristen is dit een (te hoge?) drempel.
Reageer op deze reactieOok voor buitenlandse touristen is dit een (te hoge?) drempel.
Gepost door weissman op Donderdag 27 Augustus 2009 16:24:45
Wat moet ik nu met de vele overgebleven strippen op mijn "Nationale Strippenkaart" (45-strippenkaart)?
Nationale Strippenkaart betekent toch "in het hele land bruikbaar"?
Of liggen Rotterdam en Amsterdam niet meer in Nederland.
In mijn woonplaats in Oostnederland is het OV zo slecht geregeld dat lopen meestal sneller gaat. Ik heb de strippenkaart dan ook voor bezoekjes aan onze (klein)kinderen in Amsterdam, maar daar kan ik de strippenkaart niet meer gebruiken.
Losse chipkaarten, voor éénmalig gebruik, zijn niet geschikt voor overstappen, dus je bent gewoon duurder uit. Bij iedere overstap wordt telkens het basistarief bijgeteld, dus bij twee maal overstappen (3 bussen/trams/metro's) ben je 3x 0,75 kwijt in plaats van één keer zoals bij de strippenkaart.
Reageer op deze reactieNationale Strippenkaart betekent toch "in het hele land bruikbaar"?
Of liggen Rotterdam en Amsterdam niet meer in Nederland.
In mijn woonplaats in Oostnederland is het OV zo slecht geregeld dat lopen meestal sneller gaat. Ik heb de strippenkaart dan ook voor bezoekjes aan onze (klein)kinderen in Amsterdam, maar daar kan ik de strippenkaart niet meer gebruiken.
Losse chipkaarten, voor éénmalig gebruik, zijn niet geschikt voor overstappen, dus je bent gewoon duurder uit. Bij iedere overstap wordt telkens het basistarief bijgeteld, dus bij twee maal overstappen (3 bussen/trams/metro's) ben je 3x 0,75 kwijt in plaats van één keer zoals bij de strippenkaart.
Gepost door wim.deijkers@concepts.nl op Donderdag 27 Augustus 2009 16:49:02
Prima idee: in deze tijd van ICT hoort dit er bij
Reageer op deze reactieGepost door treesencees op Donderdag 27 Augustus 2009 16:55:47
HET WORDT ER ALLEEN MAAR DUURDER OP!!!!!
Kon je vroeger met een strippenkaart binnen een bepaalde tijd terug reizen dat is met een OV-chipkaart niet meer bij!!!
Inklokken kost je al 75 eurocent (opstaptarief) en dan komt er nog 12? cent per kilometer bij.
Dus bij teruggaan weer 75 cent en de gereden kilometers of je moet binnen 35 minuten terug willen dan hoef je niet het opstarttarief te betalen.
Als 65+ moet je een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen met foto (betalen 7,50) en dan wordt met het reizen daarvan automatisch de korting verrekend.
Als je dat met de computer doet, laat hem dan automatisch opwaarderen met bv een tientje, zit je nooit zonder saldo.
Overigens blijven de "oude" strippenkaarten nog een jaar geldig.
Maar . . . voor mij hoeft het NIET!!!!!
Reageer op deze reactieKon je vroeger met een strippenkaart binnen een bepaalde tijd terug reizen dat is met een OV-chipkaart niet meer bij!!!
Inklokken kost je al 75 eurocent (opstaptarief) en dan komt er nog 12? cent per kilometer bij.
Dus bij teruggaan weer 75 cent en de gereden kilometers of je moet binnen 35 minuten terug willen dan hoef je niet het opstarttarief te betalen.
Als 65+ moet je een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen met foto (betalen 7,50) en dan wordt met het reizen daarvan automatisch de korting verrekend.
Als je dat met de computer doet, laat hem dan automatisch opwaarderen met bv een tientje, zit je nooit zonder saldo.
Overigens blijven de "oude" strippenkaarten nog een jaar geldig.
Maar . . . voor mij hoeft het NIET!!!!!
Gepost door wimdriel op Donderdag 27 Augustus 2009 17:17:39
Enkele jaren geleden hebben we in Groningen een proef gehad met de chipkaart voor het openbaar vervoer. Dit beviel uitstekend! Wij zullen graag binnen enkele maanden gebruik maken van deze klant vriendelijke wijze van reizen met het openbaar vervoer. Daar wij geen auto hebben maken we veel gebruik van bus en trein!
Reageer op deze reactieGepost door fotogek op Donderdag 27 Augustus 2009 17:17:47
Handige jongens die het systeem verkocht hebben aan de overheid die zelf alleen maar in auto's rijden. Kost ons minimaal een miljard euro en het zwartrijden verminderen(zo is het verkocht) wordt echt niet gestopt. Helaas kan juffrouw Huizinga niet terug. Teveel gezichtsverlies.
Reageer op deze reactieGepost door bbooms op Donderdag 27 Augustus 2009 17:40:05
ik vind het alleen al een toestand om de ov kaart aan te vragen.woon je in hoofddorp dan betaal je 1,50 en ik die in haarlem woont met mijn man moet 7.50 betalen.
daarom heb ik het nog niet gedaan,en wacht eerst op duidelijkheid .
Reageer op deze reactiedaarom heb ik het nog niet gedaan,en wacht eerst op duidelijkheid .
Gepost door 7482hetnetnl op Donderdag 27 Augustus 2009 17:50:45
Zijn beiden 70 hebben pas een nieuwe scooter gekocht om van het openbaar vervoer af te zijn wat hier in het Oosten van het Land ontzettend slecht is en dan komt de OV Chipkaart er ook nog bij van ons hoeft het niet.Wij gaan wel op de Scooter .Vrijheid Blijheid
Reageer op deze reactieGepost door h.wessel1 op Donderdag 27 Augustus 2009 18:55:47
weg met dat spul
Reageer op deze reactieGepost door Toon98 op Donderdag 27 Augustus 2009 19:03:56
De vraag "zitten we hier wel op te wachten" irriteert mij. Het hele besluitvormingsproces loopt via de 2de kamer en 1ste kamer. Laten we eens leren om overal een mening en kritiek over te hebben. Straks bij de 2de kamerverkiezingen of nu tussentijds bij de door jouw gekozen volksvertegenwoordiger kun je discussieren en zelfs mensen ter verantwoording roepen. Doe dan dan ook!
Reageer op deze reactieGepost door w westrup op Donderdag 27 Augustus 2009 19:22:18
nee, persoonlijk zit ik hier niet op te wachten.
Een strippenkaart meenemen met de boodschappen is eenvoudig
Het opladen van een saldo. Het adstempelen met instappen en uitstappen geeft naar mijn mening nogal wat probleemen, vooral als je vergeet je af te melden. Je kaart wordt dat zonder pardon leeggetrokken.
Reageer op deze reactieEen strippenkaart meenemen met de boodschappen is eenvoudig
Het opladen van een saldo. Het adstempelen met instappen en uitstappen geeft naar mijn mening nogal wat probleemen, vooral als je vergeet je af te melden. Je kaart wordt dat zonder pardon leeggetrokken.
Gepost door Peter Jongejan op Donderdag 27 Augustus 2009 19:53:16
Heerlijk de OV chip kaart. Vanuit Haarlem in Amsterdam geactiveerd en heb daarna geodkoop gereisd met de tram, trein en de bus in Haarlem. Kortom ik ben stukke goedkoper uit.
Een enkele keer werkt het apparaat niet en dan mag je gewoon gratis mee. Dat kon je vroeger niet zeggen dat je strippenkaart niet werkte. Kortom ik ben heeeel tevreden.
Bedenk ook eens hoeveel er gemopperd werd toen de strippenkaart werd ingevoerd. We vallen soms in herhalingen.
Het automatisch aanvullen vanaf je bankrek werkt bij mij ook uitstekend.
Ik heb geen aandelen en ben zowat 60 jaar. vr gr Peter
Reageer op deze reactieEen enkele keer werkt het apparaat niet en dan mag je gewoon gratis mee. Dat kon je vroeger niet zeggen dat je strippenkaart niet werkte. Kortom ik ben heeeel tevreden.
Bedenk ook eens hoeveel er gemopperd werd toen de strippenkaart werd ingevoerd. We vallen soms in herhalingen.
Het automatisch aanvullen vanaf je bankrek werkt bij mij ook uitstekend.
Ik heb geen aandelen en ben zowat 60 jaar. vr gr Peter
Gepost door HansCijs op Donderdag 27 Augustus 2009 21:26:35
Een geweldige oplossing! Met een strippenkaart betaal ik 50 cent meer per enkele reis voor de zelfde afstand van drie zones (10 KM) als met een OV-chipkaart. En nooit meer nadenken hoeveel zones.
Prachtig straks de trein, geweldig.
FF wennen lieve mensen, inmiddeks ben ik al aan de Euro en per internet bankieren gewend, u ook?
Er is een trucje met 2x overstappen binnen 35 minuten dat "legaal" nog meer geld kan besparen, dat ga ik niet verklappen want dan wordt de truc snel onmogelijk gemaakt.
M.a.w. het systeem is nog lang niet waterdicht.
Burgerlijke ongehoorzaamheid? Nee hoor volstrekt legaal en gewoon op de kleintjes letten.
Reageer op deze reactiePrachtig straks de trein, geweldig.
FF wennen lieve mensen, inmiddeks ben ik al aan de Euro en per internet bankieren gewend, u ook?
Er is een trucje met 2x overstappen binnen 35 minuten dat "legaal" nog meer geld kan besparen, dat ga ik niet verklappen want dan wordt de truc snel onmogelijk gemaakt.
M.a.w. het systeem is nog lang niet waterdicht.
Burgerlijke ongehoorzaamheid? Nee hoor volstrekt legaal en gewoon op de kleintjes letten.
Gepost door HansCijs op Donderdag 27 Augustus 2009 21:31:10
Met alle respect maar dit klopt niet zo erg.
Zie mijn reactie verderop, verschillende trajecten gereden en in alle gevallen was met de OV-chipkaart goedkoper uit. Gewoon proefonedervindelijk vastgesteld.
HET WORDT ER ALLEEN MAAR DUURDER OP!!!!!
Kon je vroeger met een strippenkaart binnen een bepaalde tijd terug reizen dat is met een OV-chipkaart niet meer bij!!!
Inklokken kost je al 75 eurocent (opstaptarief) en dan komt er nog 12? cent per kilometer bij.
Dus bij teruggaan weer 75 cent en de gereden kilometers of je moet binnen 35 minuten terug willen dan hoef je niet het opstarttarief te betalen.
Als 65+ moet je een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen met foto (betalen 7,50) en dan wordt met het reizen daarvan automatisch de korting verrekend.
Als je dat met de computer doet, laat hem dan automatisch opwaarderen met bv een tientje, zit je nooit zonder saldo.
Overigens blijven de "oude" strippenkaarten nog een jaar geldig.
Maar . . . voor mij hoeft het NIET!!!!!
Reageer op deze reactieZie mijn reactie verderop, verschillende trajecten gereden en in alle gevallen was met de OV-chipkaart goedkoper uit. Gewoon proefonedervindelijk vastgesteld.
HET WORDT ER ALLEEN MAAR DUURDER OP!!!!!
Kon je vroeger met een strippenkaart binnen een bepaalde tijd terug reizen dat is met een OV-chipkaart niet meer bij!!!
Inklokken kost je al 75 eurocent (opstaptarief) en dan komt er nog 12? cent per kilometer bij.
Dus bij teruggaan weer 75 cent en de gereden kilometers of je moet binnen 35 minuten terug willen dan hoef je niet het opstarttarief te betalen.
Als 65+ moet je een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen met foto (betalen 7,50) en dan wordt met het reizen daarvan automatisch de korting verrekend.
Als je dat met de computer doet, laat hem dan automatisch opwaarderen met bv een tientje, zit je nooit zonder saldo.
Overigens blijven de "oude" strippenkaarten nog een jaar geldig.
Maar . . . voor mij hoeft het NIET!!!!!
Gepost door janvandenboom op Donderdag 27 Augustus 2009 22:46:31
Lastig,in Eindhoven en ook andere plaatsen is de bus voor de stadsbewoners boven de 65 en kinderen t/m 12 jaar gratis(handig). 65++ in brabant kunnen nu 1 uur bussen voor ? 0,35 (speciale strippenkaart).
Alle andere personen voor ? 3,50 per dag na 9.00 uur.
Moet ik voor mijn kleinkinderen uit een andere stad zo'n ding aanschaffen, want ik mag gratis met de bus en hun niet??? das pas handig hoor.
Reageer op deze reactieAlle andere personen voor ? 3,50 per dag na 9.00 uur.
Moet ik voor mijn kleinkinderen uit een andere stad zo'n ding aanschaffen, want ik mag gratis met de bus en hun niet??? das pas handig hoor.
Gepost door dligterink op Donderdag 27 Augustus 2009 23:31:35
Kort geleden las ik een artikel, waarin voor drie plaatsen in Nederland globaal de regels en voorwaarden voor een chipkaart werden uiteengezet.
Daar zitten behoorlijk wat verschillen in, kennelijk is het, in ons door ambtenarij verziekte land, niet mogelijk om direct al gelijke voorwaarden te maken.
Bovendien is het bezopen dat je voor een lege chipkaart 7,50 euro moet betalen. Kennelijk geen concurrentie. Net zo onzinnig als je bij de bakker of de supermarkt een toegangskaart zou moeten kopen om te mogen winkelen.
Dirk Ligterink
Reageer op deze reactieDaar zitten behoorlijk wat verschillen in, kennelijk is het, in ons door ambtenarij verziekte land, niet mogelijk om direct al gelijke voorwaarden te maken.
Bovendien is het bezopen dat je voor een lege chipkaart 7,50 euro moet betalen. Kennelijk geen concurrentie. Net zo onzinnig als je bij de bakker of de supermarkt een toegangskaart zou moeten kopen om te mogen winkelen.
Dirk Ligterink
Gepost door adoorenj op Vrijdag 28 Augustus 2009 10:36:23
Nee,
ik zit hier niet op te wachten.
Dat gerommel bij al die poortjes.
Doe dan 1 systeem, dus ook geen Veolia, geen prorail etc, maar een vervoersorganisatie met allemaal dezelfde voorwaarden.
Het is nu al een zootje.
Reageer op deze reactieik zit hier niet op te wachten.
Dat gerommel bij al die poortjes.
Doe dan 1 systeem, dus ook geen Veolia, geen prorail etc, maar een vervoersorganisatie met allemaal dezelfde voorwaarden.
Het is nu al een zootje.
Gepost door charly79 op Vrijdag 28 Augustus 2009 13:00:47
L.S.
Als een senior, wordt het met de dag gekker, nu weer je ov-chipkaart laden, waar ik woon, heeft breda geen ov.chipkaart laden???gebeld hiervoor???thuis via je computer? niet ieder senior bezit er een en degene die het bezitten hebben zo al moeite om internet te bankieren,al heel wat kaarten in mijn tas.Bovendien missen wij de korting, die we anders via de strippenkaart automatisch krijgen.waarom niet twee soorten en kleuren kaarten, een voor senioren e/o jeugdigen en ook aangepaste instaptarief, kijk hoe zwitserland het doet en niet de UK!vooral met overstappen van het ene peron naar een andere van de metro's is het gewoon te gek voor woorden.voor mij mag het eerst veel beter uitgedokterd worden, voor het landelijk ingevoerd moet worden.degenen die dit bedenken zitten heel vaak in hun auto of dienstauto.
Reageer op deze reactieAls een senior, wordt het met de dag gekker, nu weer je ov-chipkaart laden, waar ik woon, heeft breda geen ov.chipkaart laden???gebeld hiervoor???thuis via je computer? niet ieder senior bezit er een en degene die het bezitten hebben zo al moeite om internet te bankieren,al heel wat kaarten in mijn tas.Bovendien missen wij de korting, die we anders via de strippenkaart automatisch krijgen.waarom niet twee soorten en kleuren kaarten, een voor senioren e/o jeugdigen en ook aangepaste instaptarief, kijk hoe zwitserland het doet en niet de UK!vooral met overstappen van het ene peron naar een andere van de metro's is het gewoon te gek voor woorden.voor mij mag het eerst veel beter uitgedokterd worden, voor het landelijk ingevoerd moet worden.degenen die dit bedenken zitten heel vaak in hun auto of dienstauto.
Gepost door charly79 op Vrijdag 28 Augustus 2009 13:02:06
Dat is niet nodig.U belt nummer;o900-2666399 en meld dat u automatisch opladen wilt activeren.Pasnr. bij de hand houden.Zij zetten dan aut. opladen voor u klaar. De eerste rit houd u de kaart voor de lezer en geactiveerd.
Liesbeth Busker.
welk pasnr.????? je ov kaart of bankpasnummer????
Reageer op deze reactieLiesbeth Busker.
welk pasnr.????? je ov kaart of bankpasnummer????
Gepost door charly79 op Vrijdag 28 Augustus 2009 13:06:22
Nee,
ik zit hier niet op te wachten.
Dat gerommel bij al die poortjes.
Doe dan 1 systeem, dus ook geen Veolia, geen prorail etc, maar een vervoersorganisatie met allemaal dezelfde voorwaarden.
Het is nu al een zootje.
Reageer op deze reactieik zit hier niet op te wachten.
Dat gerommel bij al die poortjes.
Doe dan 1 systeem, dus ook geen Veolia, geen prorail etc, maar een vervoersorganisatie met allemaal dezelfde voorwaarden.
Het is nu al een zootje.
Gepost door charly79 op Vrijdag 28 Augustus 2009 13:13:14
Prima idee: in deze tijd van ICT hoort dit er bij
u rijd zeker veel in uw auto, slechthorende personen hebben heel veel moeite de kaart te laden.het idee kan goed zijn maar men moet wel met heel veel situaties van personen rekening houden en daar is vlgs mij echt onvoldoende rekening mee gehouden. Personen die geel auto bezitten en een matig inkomen hebben wel dit wordt voor hen een kostbare uitgave!!!
Reageer op deze reactieu rijd zeker veel in uw auto, slechthorende personen hebben heel veel moeite de kaart te laden.het idee kan goed zijn maar men moet wel met heel veel situaties van personen rekening houden en daar is vlgs mij echt onvoldoende rekening mee gehouden. Personen die geel auto bezitten en een matig inkomen hebben wel dit wordt voor hen een kostbare uitgave!!!
Gepost door hiawatha op Vrijdag 28 Augustus 2009 16:09:45
Hartstikke handig die OV chip kaart, momenteel mag ik hem ook testen voor de NS, en geloof me, het is allemaal veel makkelijker dan ik van tevoren had gedacht, met één kaart kan je straks overal in Nederland met het openbaar vervoer!! En als je kiest voor een persoonlijke kaart met automatisch opladen, kan je zo overal doorlopen!
Reageer op deze reactieGepost door borghols op Zaterdag 29 Augustus 2009 13:28:29
Natuurlijk de ov kaart !!1
Reageer op deze reactieGepost door h-schellinx op Zaterdag 29 Augustus 2009 14:19:04
Om de OV-chipkaart op te laden voor de eerste keer ( pas dan kan het met de computer) moet ik met een strippenkaart naar Amsterdam reizen en hem daar opladen !?!
Reageer op deze reactieGepost door adalie op Zaterdag 29 Augustus 2009 16:45:20
28augustus naar amstelveen. eerste keer o.v. kaart
heen ging het goed, maar terug stond het apparaat buiten dienst.moesten een kaartje kopen van 3,40 euri, gratis naar huis? ho maar. schandalig. connection
Reageer op deze reactieheen ging het goed, maar terug stond het apparaat buiten dienst.moesten een kaartje kopen van 3,40 euri, gratis naar huis? ho maar. schandalig. connection
Gepost door henneke1 op Zaterdag 29 Augustus 2009 18:24:30
het lijkt een ramp speciaal voor ouderen
Reageer op deze reactieGepost door s.hommes op Zondag 30 Augustus 2009 22:53:15
Sinds enkele maanden maak ik gebruik van de OV-chipkaart via mijn NS-kortingskaart, niet tot mijn plezier moet ik zeggen.
Er is al diverse keren geld van mijn kaart onterecht verdwenen.
Het ene moment staat er nog ?28 op en het volgende moment krijg ik saldo te laag op het scherm. Ik moet dan een uitdraai laten maken bij een servicepunt, 20 min. reizen en vervoerskosten. Ik kan iedereen aanraden het opladen zelf in de hand te houden of zeer goed op te letten. Bij het automatisch opladen merk je niet dat er te veel wordt afgeschreven omdat het automatisch weer wordt aangevuld.
Reageer op deze reactieEr is al diverse keren geld van mijn kaart onterecht verdwenen.
Het ene moment staat er nog ?28 op en het volgende moment krijg ik saldo te laag op het scherm. Ik moet dan een uitdraai laten maken bij een servicepunt, 20 min. reizen en vervoerskosten. Ik kan iedereen aanraden het opladen zelf in de hand te houden of zeer goed op te letten. Bij het automatisch opladen merk je niet dat er te veel wordt afgeschreven omdat het automatisch weer wordt aangevuld.
Gepost door s.hommes op Zondag 30 Augustus 2009 22:58:04
28augustus naar amstelveen. eerste keer o.v. kaart
heen ging het goed, maar terug stond het apparaat buiten dienst.moesten een kaartje kopen van 3,40 euri, gratis naar huis? ho maar. schandalig. connection
Ik heb dit ook een paar keer meegemaakt en stomweg geweigerd te betalen, dan moeten ze hun zaakjes maar op orde hebben. In amsterdam komt het regelmatig voor, ik ben geen gekke gerritje!
Reageer op deze reactieheen ging het goed, maar terug stond het apparaat buiten dienst.moesten een kaartje kopen van 3,40 euri, gratis naar huis? ho maar. schandalig. connection
Ik heb dit ook een paar keer meegemaakt en stomweg geweigerd te betalen, dan moeten ze hun zaakjes maar op orde hebben. In amsterdam komt het regelmatig voor, ik ben geen gekke gerritje!
Gepost door s.hommes op Zondag 30 Augustus 2009 23:02:27
L.S.
Als een senior, wordt het met de dag gekker, nu weer je ov-chipkaart laden, waar ik woon, heeft breda geen ov.chipkaart laden???gebeld hiervoor???thuis via je computer? niet ieder senior bezit er een en degene die het bezitten hebben zo al moeite om internet te bankieren,al heel wat kaarten in mijn tas.Bovendien missen wij de korting, die we anders via de strippenkaart automatisch krijgen.waarom niet twee soorten en kleuren kaarten, een voor senioren e/o jeugdigen en ook aangepaste instaptarief, kijk hoe zwitserland het doet en niet de UK!vooral met overstappen van het ene peron naar een andere van de metro's is het gewoon te gek voor woorden.voor mij mag het eerst veel beter uitgedokterd worden, voor het landelijk ingevoerd moet worden.degenen die dit bedenken zitten heel vaak in hun auto of dienstauto.
U krijgt wel degelijk de normale korting die ook voor de rode strippenkaart telt als u een kaart voor 65+ aanvraagt!
Reageer op deze reactieAls een senior, wordt het met de dag gekker, nu weer je ov-chipkaart laden, waar ik woon, heeft breda geen ov.chipkaart laden???gebeld hiervoor???thuis via je computer? niet ieder senior bezit er een en degene die het bezitten hebben zo al moeite om internet te bankieren,al heel wat kaarten in mijn tas.Bovendien missen wij de korting, die we anders via de strippenkaart automatisch krijgen.waarom niet twee soorten en kleuren kaarten, een voor senioren e/o jeugdigen en ook aangepaste instaptarief, kijk hoe zwitserland het doet en niet de UK!vooral met overstappen van het ene peron naar een andere van de metro's is het gewoon te gek voor woorden.voor mij mag het eerst veel beter uitgedokterd worden, voor het landelijk ingevoerd moet worden.degenen die dit bedenken zitten heel vaak in hun auto of dienstauto.
U krijgt wel degelijk de normale korting die ook voor de rode strippenkaart telt als u een kaart voor 65+ aanvraagt!
Gepost door s.hommes op Zondag 30 Augustus 2009 23:08:06
nee, persoonlijk zit ik hier niet op te wachten.
Een strippenkaart meenemen met de boodschappen is eenvoudig
Het opladen van een saldo. Het adstempelen met instappen en uitstappen geeft naar mijn mening nogal wat probleemen, vooral als je vergeet je af te melden. Je kaart wordt dat zonder pardon leeggetrokken.
Het vergeten uit te checken kan voor sommige mensen zeker een probleem zijn! maar om nu te stellen dat je kaart leeggetrokken wordt is overdreven, het kost dan ?4, althans in Amsterdam.
Reageer op deze reactieEen strippenkaart meenemen met de boodschappen is eenvoudig
Het opladen van een saldo. Het adstempelen met instappen en uitstappen geeft naar mijn mening nogal wat probleemen, vooral als je vergeet je af te melden. Je kaart wordt dat zonder pardon leeggetrokken.
Het vergeten uit te checken kan voor sommige mensen zeker een probleem zijn! maar om nu te stellen dat je kaart leeggetrokken wordt is overdreven, het kost dan ?4, althans in Amsterdam.
Gepost door dekberg op Maandag 31 Augustus 2009 21:26:04
Hoe zit het eigenlijk met de kortingen , zoals voordeelurenkaart.
Blijft dat abonnement voor ouderen bestaan?
Reageer op deze reactieBlijft dat abonnement voor ouderen bestaan?
Gepost door knabbel13 op Zaterdag 05 September 2009 21:28:12
Wij in Rotterdam zijn al een hele tijd Aan die dingen nou als je vergeet in of uit te chekken kan je naar Zuidplein gaan sta je uren in de rij(lijkt altijd of die andere rij sneller ga) maar dan krijg je mee naar huis een gratis enveloppe + een hele lijst die je moet invullen nou ik vond dus de strippenkaart veel makkelijker en goedkoper want dan kon je als je wilde binnen en bepaalde tijd heen en terug!!!!!Nu werkt het per kilometer dus je bent altijd duurder uit! WEG NET DIE OV_CHIPKAART
Reageer op deze reactieGepost door a.p.goverde op Woensdag 09 September 2009 19:39:39
Hoe zit het eigenlijk met de kortingen , zoals voordeelurenkaart.
Blijft dat abonnement voor ouderen bestaan?
Reageer op deze reactieBlijft dat abonnement voor ouderen bestaan?
Gepost door a.p.goverde op Woensdag 09 September 2009 19:51:39
de strippenkaart is veel makkelijker je stapt in stempel het aantalzones af en als je er bent loopje eruit zonder uit te cheken en hebje een langere tijd om over te stappen.
soms kun je met de zelfde stippen terug al dat gemak is in een kee de nek omgedraait en laten we nu niet zeggen het is goedkoper nee de reiziger betaald heel dat circus nootje
Reageer op deze reactiesoms kun je met de zelfde stippen terug al dat gemak is in een kee de nek omgedraait en laten we nu niet zeggen het is goedkoper nee de reiziger betaald heel dat circus nootje
Zelf een discussie beginnen?
U kunt reageren op artikelen, maar ook zelf een discussieonderwerp starten.


Lees verder