*

PlusOnline, de website van Plus Magazine
Ja, ik neem een abonnement op Plus Magazine en betaal €30 via automatische incasso.
AANHEF
Het abonnement loopt tot wederopzegging en geldt alleen binnen Nederland. U gaat hiermee akkoord met de leveringsvoorwaarden (zie colofon of www.plusonline.nl/leveringsvoorwaarden)

Nu ook:


PlusOnline Magazine
Word nu abonnee!


1 Jaar Plus Magazine voor slechts €30

Profiteer van:
•    40% Korting op de winkelprijs
•    GRATIS 2 Gezondheidsspecials
•    Plustelefoon voor financieel & juridisch advies
•    Elke maand ruim 200 pagina's
•    Gratis toegang tot het PlusArchief
•    50% Korting op de toegang van de 50PlusBeurs

 

Deze maand in
Aanbieding
De mooiste Noorse Fjorden
Ontdek de Noorse fjorden tijdens deze 13-daagse cruise
Kies uw eigen kajuit!

Job Cohen wordt een goede premier

Door:
Job Cohen heeft zijn functie als burgemeester van Amsterdam neergelegd. Dit om kandidaat-lijsttrekker te worden voor de PvdA tijdens de verkiezingen in juni.

Om te kunnen reageren dient u eerst in te loggen:
gebruikersnaam
wachtwoord
 

Gepost door ghuizing op Donderdag 18 Maart 2010 08:30:09
Het maakt helemaal niets uit wie er premier wordt, beloven doen ze van alles, zijn ze eenmaal premier, is het allemaal ineens anders.
Zie b.v. het kwartje van Kok, het oplossen van het fileprobleem bij Balkenende.
ook worden we op alle mogelijke manieren door de regering bedrogen!
Reageer op deze reactie

Gepost door jmvdb op Donderdag 18 Maart 2010 08:32:44
Omdat ik denk dat de PVDA niet in de regering komt stem ik "nee".
Bovendien heeft Cohen in zijn Amsterdamse periode bewezen dat hij een te softe bestuurder is die vooral populair is bij de alochtonen door zijn instelling van "pappen en nathouden". Wij hebben een sterke regeringsleider en regering nodig na de vele jaren van alles maar gedogen.
Reageer op deze reactie

Gepost door mastertill op Donderdag 18 Maart 2010 08:40:00
Job Cohen weet te weinig van de economie. Hij is van de oude "regentenclub".Hij oogt misschien goed, maar mist duidelijk POWER! Nooit een 'harde hand' in Amsterdam of daarvoor in Den Haag van hem gezien.Op pappen en nathouden zitten we nu niet te wachten.Wouter Bos volgt toch Noud Wellink wel op daar heeft hij Job Cohen niet voor nodig.Overigens, welke werknemer kan zomaar ontslag nemen tijdens een vast dienstverband?
Reageer op deze reactie

Gepost door AmmJ op Donderdag 18 Maart 2010 09:05:27
Helemaal mee eens, - en dan?
Totaal niet mee eens, - en dan?
Ik ben het niet eens met deze stelling.

Regeren is vooruitzien, duurzaamheid, stabiliteit, vertrouwen..
niet voor zetels-gezichten. Al dat 'gedoe' in media kost veel geld
en energie, en ondertussen....

JM
Reageer op deze reactie

Gepost door hendy op Donderdag 18 Maart 2010 09:37:26
Geen goede premier denk ik in ieder geval slecht voor onze portemonnee.
Reageer op deze reactie

Gepost door betja op Donderdag 18 Maart 2010 10:21:45
Job Cohen,de man van de softe aanpak.Dit stadium zijn we in ons land reeds lang gepasseerd.Dat hij nog steeds aan dit standpunt blijft vasthouden zegt genoeg.Het is niet te hopen dat deze man premier wordt want dan komen we theezakjes te kort.
Reageer op deze reactie

Gepost door tfvdbos op Donderdag 18 Maart 2010 10:27:29
Ik hoop, dat de PvdA gaat verdwijnen. Politiek is altijd smerig, maar wat deze partij heeft achtergelaten............
En Cohen, bah, moet ik toch echt niet aan denken. Slapjanus.
Reageer op deze reactie

Gepost door Ruin op Donderdag 18 Maart 2010 10:39:14
Cohen heeft als burgemeester van Amsterdam bewezen deze stad met een enorme problemen achter zich te laten; Noord/Zuid lijn, de stad is een grote bouwval, veel te soft beleid richting probleemgroepen (theedrinken). Heeft tevens onvoldoende credits op het gebied van financieel economisch beleid en geeft n u al aan dat hij een progressief (linkse) coalitie wil. Een rode coalitie heeft al vaak genoeg bewezen dat het alleen gaat om subsidiëren van linkse hobby's en geen kordate aanpak.
Een ieder moet de kans krijgen, maar dan wel op basis van voldoende kwalificaties van de persoon in kwestie en daar ontbreekt het bij Cohen op veel te veel vlakken aan.
Reageer op deze reactie

Gepost door a3vandijk op Donderdag 18 Maart 2010 10:44:56
Wat reageren mensen toch altijd dom. Job Cohen heeft het in al zijn functies tot nu toe goed gedaan. Geef die man een kans en stop met het geschreeuw om harder worden van de samenleving. Let eens op de ongemanierdheid van sommige polititie. Alleen maar screeuwen en brullen en zelf niks kunnen en willen. De PVV b.v. reageert echt niet mee, dat willen ze ook helemaal niet. Alleen maar zelf op de voorgrond staan is het belangrijkste. Niks geen oplossingen. Dat geldt trouwens ook voor Marco Pastors in Rotterdam. Hij zou toch stoppen als hij niet de grootste partij zou zijn? Hoor je dat nog? Denk toch eens na mensen!
Reageer op deze reactie

Gepost door martoetje op Donderdag 18 Maart 2010 10:45:36
HELEMAAL MEE EENS!! Job Cohen heeft bewezen iemand te zijn die respect heeft voor andere culturen, dit geheel in tegenstelling tot bepaalde andere politici.
Wat is toch de harde aanpak die men zo graag ziet?
Reageer op deze reactie

Gepost door Ruin op Donderdag 18 Maart 2010 11:10:03
Graag wil ik reageren op de laatste 2 reacties.
1. Kunt u mij aangeven wat de prestaties van Cohen zijn geweest in A'dam. Ik kom niet verder dan geen prestatie.
Wellicht dom van u om dit niet in te zien en opnieuw een softe man naar den Haag te laten halen. De problemen die deels worden veroorzaakt door andere culturen moet je in de kiem smoren, net zoals dat in onze cultuur gebeurt. Gelijke monnikken, gelijk kappen en is niet discriminerend. Hou AUB op zeg!
Respect voor andere culturen is niets mis mee, maar dan wel wederzijds. En laten we eerlijk zijn (en niet dom), voorbeelden ten over dat het anders is.
PVV is hier niet de oplossing voor, maar schijnbaar wel een partij die heel veel stemmen gaat trekken (niet die van mij). En hoe zou dit nou toch komen....... Vreemd hè....?
Lekker door blijven dromen en opnieuw een slappe knieën coalitie met een nog hogere staatsschuld op het eind. Ik wens u veel wijsheid.


HELEMAAL MEE EENS!! Job Cohen heeft bewezen iemand te zijn die respect heeft voor andere culturen, dit geheel in tegenstelling tot bepaalde andere politici.
Wat is toch de harde aanpak die men zo graag ziet?
Reageer op deze reactie

Gepost door Jopke56 op Donderdag 18 Maart 2010 11:14:33
Ik ben eigenlijk die manipulatie, door de overheid en media, van ons Nederlanders "spuugzat". Wij worden als burgers al jaren niet meer serieus genomen en als "kudde-volk" gedirigeerd door de politiek, overheid en media.
Ze behandelen ons als "onmondige" kinderen niet zelf (meer) kunnen beslissen (d.m.v. bijv. een referendum). Wij mogen veel "horen" en "zien" op de TV, maar de echte achtergronden en (politieke)spelletjes worden ons onthouden. Privacy mogen ze ook schrappen in het woordenboek, dat bestaat al niet meer sinds ons sofi-nummer/bsn-nummer wordt (mis)bruikt door de (semi)-overheid. Zelf denken en beslissen is er (bijna) niet meer bij. Lekker makkelijk denken sommige Nederlanders, nou, ik noem het betutteling en ervaar het als respectloos. Wanneer nemen wij nog eens onze eigen verantwoordelijkheden weer in eigen hand?
Wat Cohen betreft....nog een zakkenvuller die ons veel geld gaat kosten???
Reageer op deze reactie

Gepost door bertenlien op Donderdag 18 Maart 2010 11:18:40
De heer Cohen heeft bij de persconferentie gezegd dat bij altijd amsterdammer zal blijven. Wat heb je er dan als b.v. rotterdammer van te verwachten?

B.v.d.H.
Reageer op deze reactie

Gepost door skodafabia op Donderdag 18 Maart 2010 11:26:16
De beantwoording van de stelling is te absoluut: totaal wel of totaal niet. Het ligt toch wel iets genuanceerder. Cohen heeft zelf gezegd: we zijn maar amateurs. Moet zo iemand onze premier worden??? De 9 jaren in Amsterdam zijn nou niet direct erg geslaagd te noemen: slap optreden bij rellen:pappen en natrhouden; geen voortouw nemen bij metrolijn; veel praten en weinig daden. Bovendien heeft hij geen verfrissende ideeen en komt hij uit de oude mentaliteit. Ons land heeft krachtige personen nodig en niet mensen die de plaats van een ander innemen. Het is toch onbestaanbaar dat je zomaar uit het niets je baan als burgemeester kan opgeven en wat anders gaat doen. Weinig vertrouwenwekkend. Ons land heeft mensen uit het bedrijfsleven en maatschappelijk leven nodig. Even een aantal jaren de oude stoffige partijpolitiek afstoffen.
Reageer op deze reactie

Gepost door nico meijer op Donderdag 18 Maart 2010 11:38:25
Ik denk dat hij het wel kan. Maar het is een voorgekookt spelletje aangezien Wouter geen stemmentrekker blijkt en Balkenende het wederom niet heeft kunnen klaren. Het zal een probleem worden om een goede ploeg samen te stellen. Hopelijk wil de nieuwe ploeg WEL LUISTEREN naar wat er in de samenleving leeft. Hopelijk durven zij wel hard op te treden tegen lui die alleen maar rottigheid uithalen, maar dan moeten we wel politici met ballen hebben en niet van de geitenwollen sokken figuren die steeds maar weer roepen dat zij geschokt zijn als er weer eens iets gebeurd.
Reageer op deze reactie

Gepost door kieb op Donderdag 18 Maart 2010 11:38:58
Dit was het toppunt van kiezersbedrog. Trouwens wat heeft hij voor Amsterdam gepresteerd dan alleen maar veel schulden en wegkijken bij problemen.
Reageer op deze reactie

Gepost door uitde038 op Donderdag 18 Maart 2010 11:47:00
erg smerig en oneerlijk om zo`n beslissing net na een verkiezing bekend te maken.De kiezers maken een keuze op een partij er van uitgaand dat die partij voor de volle 4 jaar hun belangen zal behartigen.Dit is je reinste kiezersbedrog.
Hopelijk zal de truc Bos/Cohen naar verhouding afgestraft worden op 6 juni a.s.

Jen U ,Breda
Reageer op deze reactie

Gepost door Antoine op Donderdag 18 Maart 2010 11:47:34
Het is, zelfs voor mij, voor te stellen waarom een niet gering deel van de bevolking Cohen als premier ziet. De man heeft ongetwijfeld capaciteiten. Evenwel (zoals door anderen ook reeds gemeld): Cohen komt uit de softe sector. Pappen en nathouden zit in zijn genen. Dat wordt nooit anders. Zijn uitspraak "hoe progressiever, hoe liever" zet bij mij alle sluizen voor grote argwaan open. Als ik rijk zou zijn, had ik me daar niet zoveel zorgen over gemaakt. Maar nu, in deze tijd, waar alle signalen op rood staan en er drastische maatregelen getroffen dienen te worden. (MOETEN worden!)
Bij iemand van PvdA huize komt dat, middels belastingverhoging, linea recta uit de portemonnee van de belastingbetalers, als gepensioneerden, zoals ik, i.p.v. de broodnodige bezuinigingen op met name de grote hoeveelheden PvdA hobbys. Want reken er niet op dat daarin zal worden bezuinigd! Persoonlijk zie ik een zakenkabinet van zware bedrijfs"jongens", die gewend zijn om harde maatregelen te nemen, vele malen liever en daar verwacht ik vele malen meer positief effect van dan van een softe pappen en nathouden PvdA-er voor wie dat soort maatregelen vreemd zijn.
Reageer op deze reactie

Gepost door Antoine op Donderdag 18 Maart 2010 12:00:58
Graag wil ik reageren op de laatste 2 reacties.

1. Kunt u mij aangeven wat de prestaties van Cohen zijn geweest in A'dam. Ik kom niet verder dan geen prestatie.

Wellicht dom van u om dit niet in te zien en opnieuw een softe man naar den Haag te laten halen. De problemen die deels worden veroorzaakt door andere culturen moet je in de kiem smoren, net zoals dat in onze cultuur gebeurt. Gelijke monnikken, gelijk kappen en is niet discriminerend. Hou AUB op zeg!

Respect voor andere culturen is niets mis mee, maar dan wel wederzijds. En laten we eerlijk zijn (en niet dom), voorbeelden ten over dat het anders is.

PVV is hier niet de oplossing voor, maar schijnbaar wel een partij die heel veel stemmen gaat trekken (niet die van mij). En hoe zou dit nou toch komen....... Vreemd hè....?

Lekker door blijven dromen en opnieuw een slappe knieën coalitie met een nog hogere staatsschuld op het eind. Ik wens u veel wijsheid.





HELEMAAL MEE EENS!! Job Cohen heeft bewezen iemand te zijn die respect heeft voor andere culturen, dit geheel in tegenstelling tot bepaalde andere politici.

Wat is toch de harde aanpak die men zo graag ziet?


Hierop reageer ik graag: Dus u denkt dat met respect voor andere culturen en met een pappen en nathouden mentaliteit in een overbevolkt landje als het onze, de problemen van nu
opgelost gaan worden? Tikkeltje ernstig idealistisch, niet?
Reageer op deze reactie

Gepost door Rob Woudstra op Donderdag 18 Maart 2010 12:19:13
Cohen heeft in de jaren dat hij in Amsterdam is nog geen kans gezien om de zaken en criminaliteit onder controle te krijgen.
Hij is geen leider en zeker niet consequent.
In mijn ogen zeker GEEN Premier.
Het laffe optreden van Bos rechtvaardigt geen groei voor de PvdA. In mijn ogen is Cohen een SOFTY.
Reageer op deze reactie

Gepost door averduyn op Donderdag 18 Maart 2010 12:39:59
een slappe,theedrinkende ,imagoloze linkse rakker.
Als de Partij van de Armoede ,dus Cohen,wordt gekozen,dan zegt het toch wel wat van ons.
Er wordt dan o.m. weer met geld gesmeten t.b.v.linkse hobbies en buitenlandse "hulp'
Reageer op deze reactie

Gepost door ingrid-amy op Donderdag 18 Maart 2010 13:01:35
Nog meer pappen en nathouden.....als Cohen premier wordt!
Geld uitgeven van de burger, en de burger nog meer belastingern laten betalen om het steeds grotere gat op te laten vullen..
Veel beloven, en met een brede glinlach niks doen.
Projecten zoals de Noord-Zuidlijn in Amsterdam , maar dan landelijk, ja, daar zitten we op te wachten met ons allen...
In de fout gaande allochtonen met een opgeheven wijsvingertje terecht wijzen: niet meer doen hoor, anders moeten we misschien optreden...


Ons land heeft behoefte aan een daadkrachtige premier... o ramp, want wie durft ECHT zijn nek uit te steken???
Wilders... spaar ons....
Ik zou eerlijk gezegd geen alternatief weten, maar het eerst komt bij mij de ex burgemeester van Maastricht in zicht, de heer Van Leers,laat die man maar eens kijken of hij alle zakkenvullende politici tot de orde kan roepen en op een goede manier aan en bij kan sturen, te beginnen in Den Haag.
Of hij goed is? Geen idee, maar deze man heeft in elk geval bewezen dat hij ook zichzelf aan zijn eigen principes onderwerpt.

Wachtgeldregelingen... pure zakkenvullerij. Als je in het bedrijfsleven niet presteert kan je uitkijken naar een andere baan, en sta je op straat
Als je in den Haag niet presteert krijg je een dikke bonus voor een paar jaar, wachtgeld noemen ze zo iets....in mijn woordenboek heet dat zakkenvullerij.
Wouter Bos stapt op, maar neemt wel wachtgeld voor 3 banen mee, en dat voor vele jaren.

Balkenende... wie zij ook al weer dat Bos een draaikont was? We hebben weinig anders van hem gemerkt anders, een met alle winden meewaaiende premier die iedereen te vriend wil houden, maar zelf nooit kan toegeven dat hij heel misschien toch een fout gemaakt zou kunnen hebben...opgeheven vingertje, maar ondertussen zelf uitkijken naar een Europabaan.

Hoeveel tekst kan je hier eigenlijk kwijt ? Want we kunnen eindeloss doorgaan.
Het wordt tijd dat we een regering krijgen die luistert naar wat de mensen echt willen, en die ophoudt ons volk voor te liegen.
Een regering die niet het braafste jongetje van de klas te willen zijn binnen Europa, die ophoudt met elke keer weer het wiel uit te willen vinden, en die ophoudt geldverslindende commissies in te stellen voor zaken waar elk redelijk denkend mens al lang en breed een antwoord op heeft. We hebben een regering nodig die de landsportemonaie beheert alsof het haar eigen portemonaie is....een regering die.....
It's time fot a change!!!
Reageer op deze reactie

Gepost door @Kees op Donderdag 18 Maart 2010 13:14:28
Cohen was burgemeester van een moeilijk bestuurbare stad. Hij heeft samen met het bestuur van de deelgemeenten van Amsterdam getoond een goed bestuurder te zijn. Ik zou hem graag met een andere goede ex-burgervader in een kabinet willen zien ? Gerd Leers (inderdaad die van dat huis in het buitenland ..). Menselijke mensen dus!
En voor een aantal reagerende lezers die gezien hun uitlatingen blijkbaar Cohen van nabij kennen het volgende.
Ga zelf eens voor de spiegel staan:
Wat zie je nu voor figuur? Een figuur die zich inzet voor de samenleving, participeert als burger, meepraat bij de tot standkoming van (politieke) besluitvorminging, misschien lid is van een partij, z?n verantwoordelijkheid neemt door in ieder geval te gaan stemmen, zichtbaar is in de samenleving of het nu op de school van de kinderen is, bij de voetbalclub of zich inzet mantelzorger - het maakt niet uit!

Zie je die figuur tegenover je, dan heb je recht van spreken! Alleen maar klagen is zo makkelijk.
Reageer op deze reactie

Gepost door Dircksens op Donderdag 18 Maart 2010 13:36:34
1. Financiële crisis.
2. Cohen is goed in het "de boel bij elkaar houden".
3. Het financiële debacle bij de noord-zuidlijn doet het ergste vrezen voor de landsfinanciën als Cohen premier wordt.
4. Dus met alle respect voor Cohens kwaliteiten, de momenteel benodigde financiële horen daar niet bij!
Reageer op deze reactie

Gepost door a3vandijk op Donderdag 18 Maart 2010 14:06:51
Steeds maar meer vooroordelen en geschreeuw. Enkelen, zoals Kees en Martoetje reageren positief. Als ik Amsterdammers aan het woord hoor, dan hoor ik hoofdzakelijk positieve commentaren over Cohen. Ze willen hem niet kwijt. Ik hoop dat dhr. Cohen de kans krijgt om aan te tonen dat hij het wel kan. De lui die het hebben over thee-drinken e.d. hebben dat ook niet zelf verzonnen, maar overgenomen van hun grote voorbeeld.
En mensen, ook ik vind dat tuig aangepakt moet worden, maar dat lukt echt niet door alles en iedereen op dezelfde hoop te gooien. Laat inderdaad iedereen maar eens voor de spiegel gaan staan en zich afvragen, wat doe ik er zelf aan. De sugestie om b.v. ook Gerd Leers naar Den Haag te halen vind ik best interessant.
Nogmaals mensen denk zelf goed na en laat je niet beinvloeden door de schreeuwers en de pers. Want ook de pers is schuldig aan de situatie zoals die nu in Nederland bestaat. Zij beslissen over wat breeduit uitgemeten wordt en wat niet.
Reageer op deze reactie

Gepost door Antoine op Donderdag 18 Maart 2010 14:11:25
Een rectificatie: De reacties van 12:00:58 (de cursief gedrukte)zijn niet van mij. Hoe dit zo heeft kunnen gebeuren is me een raadsel.
Slechts de tekst eronder, beginnende met: Hierop reageer ik graag..etc.....zijn van mijn hand.
Reageer op deze reactie

Gepost door jalbecker op Donderdag 18 Maart 2010 14:15:12
Iemand die zo'n enorme puinhoop achterlaat in Amsterdam kan onmogelijk in staat worden geacht de economie van ons land weer op de rails te krijgen. Bovendien ben ik van mening dat we zeker geen linkse premier moeten krijgen, zelfs helemaal geen linkse regering! Ze hebben er niks van gebakken, laat een ander het eens proberen. Geef ze ook een kans.
Reageer op deze reactie

Gepost door Ileen op Donderdag 18 Maart 2010 15:27:27
Omdat de tegenstellingen soms onoverbrugbaar lijken, lijkt Job Cohen me de aangewezen figuur om die te overbruggen: hij blijft een bruggenbouwer! Ook de man die de confrontatie met Wilders aan zal kunnen: zijn lege woorden en zijn beweegreden om slachtoffers te zoeken zal Job Cohen prima bloot weten te leggen. Er zijn ernstige dingen aan de hand en die worden niet veroorzaakt door de buitenlanders of de islamieten! Ik heb groot vertrouwen in die man!
Reageer op deze reactie

Gepost door A.Kluit op Donderdag 18 Maart 2010 16:20:18
Job Cohen Zou een goede premier zijn als hij de PVDA een realistieser koers kan laten varen.

Wat er voor de val van het Kabinet Balkenende 4 is gebeurd-en de val van het Kabinet tot gevolg had, is onvergevelijk.

Het heeft het aanzien van Nederland Internationaal geschaad.

Dit mag niet meer gebeuren.
Reageer op deze reactie

Gepost door eerbeek65 op Donderdag 18 Maart 2010 16:26:27
Teveel mensen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en oordelen zonder de personen of hun standpunten werkelijk te kennen. Nederlanders zijn bij uitstek notoire mopperaars die het altijd beter weten maar totaal niet op de hoogte zijn. O wee als er aan hun rechtspositie wordt gekomen dan is de wereld te klein. Maar als politici normaal gebruik maken van hun rechtspositie is het opeens zakkenvullerij. Als men daaraan wat wil doen moet men allemaal op een partij stemmen zodat die die rechtspositie kan versoberen.Lekker door mopperen dan komen we er wel.
Reageer op deze reactie

Gepost door leoerken op Donderdag 18 Maart 2010 16:43:49
Ben het niet eens met de suggestie die in de stelling zit opgesloten, dat Job Cohen de nieuwe premier gaat worden. Is dat dan al beslist? Dacht het niet! Leo Erken
Reageer op deze reactie

Gepost door beek100 op Donderdag 18 Maart 2010 17:23:37
Een slechtere keus is niet mogelijk.In Amsterdam heeft hij er een puinhoop van gemaakt, heeft geen enkel financieel inzicht (denk aan Noord - Zuidlijn) en het zou derhalve een rammp van zeer grote omvang betekenen, met name voor alle jongeren, die alles moeten betalen.
Reageer op deze reactie

Gepost door grijze duif op Donderdag 18 Maart 2010 21:47:39
Hij is ook niet te vertrouwen, want hij zorgde nu al dat hij 4 jaar een vorstelijk salaris van 10.000 euro p. maand ontvangt, terwijl hij zelf opstapte als burgemeester.(als ik ergens zelf opstap krijg ik van geen enkele instantie iets, ja bijstand )
Wat gaat dat ons kosten als hij premier wordt, ook hier zal hij de nodige afspraken weten te maken, die hem financieel beter zullen maken.
Door hem zullen we nog meer buitenlander moeten voeden, die nooit een cent aan onze staat betaald hebben en dat ook nooit zullen doen.
Wij hebben al jaren respect getoond voor andere culturen, wordt het niet eens tijd dat deze culturen respect voor ons tonen, zie wat er in Rotterdam , Amsterdam (van Cohen )en in Gouda en sinds vandaag zelfs in Veendam gaande is met deze criminelen waar wij zonodig repect voor moeten hebben, stuur ze na enkele dilicten terug naar hun cultuur en kijk of zij daar respect voor krijgen van hun eigen volk, ik dacht het niet.
Reageer op deze reactie

Gepost door ewout op Donderdag 18 Maart 2010 22:00:24
Zou kunnen,hij zou het kunnen, vermits hij dit door kapitalisme afhankelijk gemaakte en slapende land wakker kan schudden. Een land met mensen die bang zijn bezit te verliezen en niet echt willen delen. Uiteindelijk zal dit niet meer solidaire land, hierin zijn of haar grote verlies vinden.
Droom maar lekker verder Nederland.
Reageer op deze reactie

Gepost door parra@hetnet.nl op Vrijdag 19 Maart 2010 00:20:19
Hij is geen knip voor de neus waard, want hij waait met alle winden mee en probeerd steeds met pappen en nat houden de zaak te klaren, is niet één van echt optreden.
Reageer op deze reactie

Gepost door leeuwenbergh op Vrijdag 19 Maart 2010 12:09:13
Naar mijn mening ontbeert Cohen voldoende kennis en ervaring op financieel-economisch gebied terwijl dat in deze tijd nu bezuinigingen moeten worden doorgevoerd juist heel belangrijk is.Ook vraag ik mij af of hij zich op dat gebied kan staande houden tegenover andere Europese leiders.
Reageer op deze reactie

Gepost door henk kloeze op Vrijdag 19 Maart 2010 15:08:27
Dit zou na Balkenende een nog grotere ramp voor ons land worden. In deze crisis is een sterke man (of vrouw) nodig die zakelijk de problemen en m.n. het fiancieringstekort aanpakt. Een man die de kans moet krijgen of nog moet aan tonen dat hij het kan, is nu zeker geen tijd voor. Bovendien weet je met de PVDA dat gelduitgeven, vooral aan verkeerde groepen, het paradepaardje is om kiezers te trekken.

Wijsheid!
HJK
Reageer op deze reactie

Gepost door lijda02@planet.nl op Vrijdag 19 Maart 2010 20:03:55
wij hebben geen behoefte aan een nieuwe linkse figuur die Nederland verder uitkleedt.
Hij is trouwens te oud ,te links en op economisch gebied niet ter zake kundig.Geen premier ik hou het op J.P. Balkenende ,met de linkse politiek ging het altijd mis.l.l.g.
Reageer op deze reactie

Gepost door mebupu30 op Vrijdag 19 Maart 2010 21:47:32
tijdens de discussie in de Amsterdamse gemeenteraad over de noord-zuidlijn betitelde Cohen zich zelf als een amateur; zo'n persoon mag geen premier van Nederland worden; dit zou beschamend zijn.
Reageer op deze reactie

Gepost door roos55 op Vrijdag 19 Maart 2010 21:48:48
Met verbazing alle reacties gelezen! Waar hebben we het over! Even in het midden gelaten of Job Cohen, een goede premier zal zijn: zolang meer dan de helft van Nederland het niet nodig vind om te gaan stemmen, blijven dit soort dingen gebeuren. Niet gaan stemmen, betekend ook, dat je dus geen recht van spreken hebt in dit soort zaken! Wil je recht van spreken hebben, zul je eerst je burgerplicht moeten doen, en gaan stemmen,dan pas heb je recht van spreken en commentaar!
Reageer op deze reactie

Gepost door k.otto@hetnet.nl op Zaterdag 20 Maart 2010 13:22:17
Er is weer een nieuwe Sinterklaas opgestaan ,die met belastinggeld van de hardwerkende Nederlander mooie sier in het buitenland kan gaan maken.Dan nog liever Balkenende of Wilders.
Reageer op deze reactie

Gepost door peterhjmpeeters op Woensdag 24 Maart 2010 16:44:20
Een intelligente man met voldoende rust om de groeiende tegenstellingen in de maatschappij te overbruggen.De behoefte daaraan wordt met de dag groter.
Reageer op deze reactie

Gepost door eerbeek65 op Woensdag 24 Maart 2010 18:57:41
Job Cohen is een uitstekende kandidaat om de troepen bij elkaar te houden. Mensen die tegen zo'n kandidaat zijn hebben niets met de PvdA of weinig verstand van zaken. Niet op een ander afgeven maar je eigen program promoten!
Reageer op deze reactie

Gepost door edgarvdb op Vrijdag 26 Maart 2010 19:36:15
Job Cohen kan beter thee gaan drinken en het overlaten aan anderen partijen dan de pvda
Reageer op deze reactie

Zelf een discussie beginnen?
U kunt reageren op artikelen, maar ook zelf een discussieonderwerp starten.