-
PLUSWINKEL
Nu ook:
Aanbieding
Lofoten, Spitsbergen en de Noordkaap
Adembenemend mooie Pluscruise
met onder meer optredens aan boord van Nurlaila Karim
De bekerfinale moet altijd in één wedstrijd gespeeld worden
Door:
Ajax en Feyenoord spelen twee wedstrijden voor de bekerfinale. De eerste wedstrijd vindt plaats in Amsterdam, de tweede in Rotterdam. Er zal bij beide wedstrijden geen uitpubliek aanwezig zijn. Wat vindt u daarvan?
Ajax en Feyenoord spelen twee wedstrijden voor de bekerfinale. De eerste wedstrijd vindt plaats in Amsterdam, de tweede in Rotterdam. Er zal bij beide wedstrijden geen uitpubliek aanwezig zijn. Wat vindt u daarvan?
Om te kunnen reageren dient u eerst in te loggen:
Gepost door Lady Sam op Woensdag 21 April 2010 14:36:18
Een finale is een wedstrijd de naam zegd het al ,en als de burgemeester van Rotterdam de maatregel van z'n voorganger had aangehouden en geen amsterdamse supporters had toegestaan was er niets aan de hand geweest , gewoon in de arena een groot scherm neerzetten en alle fans hadden daar gezamelijk kunnen kijken, dan was het een eerlijke finale geweest nu is Feyenoord de dupe geworden en moet 2 wedstrijden spelen in plaats van een normale finale.
Reageer op deze reactieGepost door vanbrenen op Donderdag 22 April 2010 09:38:56
Laten de verantwoordelijke functionarissen zoals Burgemeesters en clubleiders een eens kijkje gaan nemen in Engeland. Daar is het hooliganisme uitgebannen. Waarom kunnen kunnen schaatsupporters zich wel goed gedragen en was het bij het EK in Zwitserland een groot feest met de Oranjefans. Analyseer dat eens.
Martin
Reageer op deze reactieMartin
Gepost door richenna op Donderdag 22 April 2010 09:46:58
het is altijd het zelfde met Ajax en Feijenoord
als beide verenigingen de supporters niet in het gareel hebben moet jan publiek niet de klos zijn maar de beide clubs.
laat de finale dan in een wedstrijd spelen door de twee verliezende halve finalisten
Reageer op deze reactieals beide verenigingen de supporters niet in het gareel hebben moet jan publiek niet de klos zijn maar de beide clubs.
laat de finale dan in een wedstrijd spelen door de twee verliezende halve finalisten
Gepost door starbird13 op Donderdag 22 April 2010 09:57:11
Als supporters zich niet behoorlijk en beschaafd weten te gedragen, dan moeten wedstrijden in het vervolg maar zonder supporters worden gespeeld. De gemeenschap kan niet de enorme kosten op zich nemen, die voortvloeien uit het ongemanierde en agressieve gedrag van het publiek. Verder ben ik er een groot voorstander van dat degenen die schade veroorzaken de schade zullen moeten betalen uit eigen zak!
Reageer op deze reactieGepost door colbordolo op Donderdag 22 April 2010 11:52:08
Een uitstekend idee, ik hoop dat deze regeling ook in Italie komt waar de zelfde hooligans zijn., het is zonde van de sport.
Reageer op deze reactieGepost door Baldacci op Donderdag 22 April 2010 12:19:26
Ik vind dit gewoonweg belachelijk! Een finale is een eindstrijd in EEN wedstrijd en niet verdeeld over meerdere. Dit besluit toont slechts dat de hooligans (de ZOGENAAMDE SUPPORTERS) het voor het zeggen hebben. Dan maar helemaal zonder publiek en gewoon de TV-uitzending volgen. Het trieste van dit alles is wel dat de ECHTE supporter hier de dupe van wordt. Verder is dit besluit 100% in het voordeel van Ajax, wat nogal eens buiten beschouwing wordt gelaten.
Ik zou willen dat de politiek eens aanstalten maakte om een voetbalwet, zoals in Engeland, in het leven te roepen.
Reageer op deze reactieIk zou willen dat de politiek eens aanstalten maakte om een voetbalwet, zoals in Engeland, in het leven te roepen.
Gepost door croissant op Donderdag 22 April 2010 13:18:11
Ik vind dat betaald voetbal helemaal moet worden afgeschaft. Zolang deze sport om veel geld draait, zullen er altijd excessen zijn. Laat voetbal weer een amateursport worden; voor gezonde beweging, vriendschappen en teamvorming.
Reageer op deze reactieGepost door jdezwart op Donderdag 22 April 2010 13:41:10
Ben het daar helemaal mee eens.
Missschien gaan ze zelf iets aan die relschoppers doen.
Reageer op deze reactieMissschien gaan ze zelf iets aan die relschoppers doen.
Gepost door pebesu op Donderdag 22 April 2010 14:43:02
De politie moet zich even een paar wedstrijden afzijdig houden. Als die jongens graag willen matten, elkaar het ziekenhuis in willen slaan, of nog erger, laat ze toch hun gang gaan. Het probleem lost zich zo vanzelf op.
Reageer op deze reactieGepost door Theakemna op Donderdag 22 April 2010 15:42:27
een finale moet gespeeld worden in 1 wedstrijd. De naam zegt het al.Nu loopt men toch nog de kans dat degenen die rotzooi willen schoppen gewoon op de trein stappen of de auto nemen om er een bende van te maken. Er was een afspraak en die had men moeten handhaven. De relschoppers hebben het heft in handen in dit land!!!
Reageer op deze reactieGepost door zeelandia op Donderdag 22 April 2010 16:23:13
Ik ben al meer dan 45 jaar supporter van Feyenoord,en dat het gaat om een honderd raddraaiers,heeft men besloten de wedstrijd over twee duels te spelen,men had zich aan de gemaakte afspraken moeten houden! Geen uitsupporters toelaten/meenemen.Het is al jaren de gewoonte FINALE IN DE KUIP!
En dan over een wedstrijd,Feyenoord zal wel weer de dupe worden!
maar het is algemeen bekend, De KNVB heeft lever Ajax als winnaar.Vroeger zat men ook gezamelijk in een stadion
Hopelijk leert men hier van en is het in de toekomst weer gewoon een wedstrijd in de Kuip,ongeacht welke clubs er spelen,nu winnen de raddraaiers het weer.
Apeldoorn Opa Feyenoord.
Reageer op deze reactieEn dan over een wedstrijd,Feyenoord zal wel weer de dupe worden!
maar het is algemeen bekend, De KNVB heeft lever Ajax als winnaar.Vroeger zat men ook gezamelijk in een stadion
Hopelijk leert men hier van en is het in de toekomst weer gewoon een wedstrijd in de Kuip,ongeacht welke clubs er spelen,nu winnen de raddraaiers het weer.
Apeldoorn Opa Feyenoord.
Gepost door erka op Donderdag 22 April 2010 16:43:28
waarom kan deze wedstrijd niet in 1 x op neutraal terrein worden gespeeld?De kosten kunnen dan door Ajax en Fejenoord gedeeld worden.Op deze manier is het geen finale meer
Reageer op deze reactieGepost door a.eerden1 op Donderdag 22 April 2010 16:47:25
wat mij betreft kan het betaalt voetbal helemaal woorden verbodenen schorem heel zwaar sraffen dan praat ik niet over weken maar eerst over jaren gelt niet aleen voor voetbal tuig maar voor al het schorem sla als nederlader iemand dood en je krijg minstens 10 jaar ben je marokaan kom je er met 2 jaar af schande
Reageer op deze reactieGepost door multigrif op Donderdag 22 April 2010 17:50:13
Zet al die waanzinnigen (hooligans)met hun SMOEL op de voorpagina van elke krant,dan is het gauw afgelopen. Het kan toch niet (langer ) zo zijn dat een handje vol debielen ons allemaal ongestraft tot Slachtoffer kunnen ( blijven)maken,
en dat we het allemaal maar MOETEN goed vinden. IK ben ook jong geweest,maar wij haalden zoiets niet in ons hoofd.Daar hadden wij TE VEEL FATSOEN voor. F.F.G.
Reageer op deze reactieen dat we het allemaal maar MOETEN goed vinden. IK ben ook jong geweest,maar wij haalden zoiets niet in ons hoofd.Daar hadden wij TE VEEL FATSOEN voor. F.F.G.
Gepost door Neel op Donderdag 22 April 2010 18:16:47
Het is jammer dat het meestal GEEN suporters zijn maar gewoon een stelletje raddraaiers die het leuk vinden om herrie te schoppen
Reageer op deze reactieGepost door wilo1957 op Donderdag 22 April 2010 21:57:29
Ik vind dat betaald voetbal helemaal moet worden afgeschaft. Zolang deze sport om veel geld draait, zullen er altijd excessen zijn. Laat voetbal weer een amateursport worden; voor gezonde beweging, vriendschappen en teamvorming. lijkt me geen goede zaak ; nog nooit bij Ijsselmeervogels-spakenburg geweest? bij noordwijk-katwijk? en ga maar door.dat vergt ook heel veel politie inzet
Reageer op deze reactieGepost door daika op Vrijdag 23 April 2010 08:59:02
Een bekerfinale is 1 wedstrijd en had ook gewoon 1 wedstrijd moeten zijn.Dan maar geheel zonder publiek en moeten de goede onder de slechte lijden.Men kan het dan misschien via tv live volgen.
Reageer op deze reactieGepost door Wim van der Heyden op Vrijdag 23 April 2010 09:17:54
Volledig mee eens. Openbare veiligheid is een verantwoordelijkheid van de overheid. Zij heeft de kennis en de middelen die te verzekeren.
Het wordt tijd, dat de burger zich afkeert van politieke partijen, die de medemens niet correct behandelen (Wilders c.s.) Maar hij (Wilders) heeft wel gelijk! Er moet iets gebeuren aan deze aanhoudende kwalijke praktijken en dan bedoel ik de ellende die de Nederlandse jongeren veroorzaken en niet alleen de buitenlanders. Sla de krant maar op! Wanneer de Nederlandse jongeren sorry - een deel van hen - een andere mentaliteit aan de dag legt, zouden Marokkanen, en weet ik welke buitenlanders, die hier om een wettige reden naar toe zijn gekomen, dit niet bij hun inburgering als een typisch Nederlands gewoonte zien. (Adat). En beide partijen sterken elkaar in die mening.
Het is ongelooflijk dat de overheid een dergelijk besluit moet nemen en als oorzaak wordt genoemd de hoge kosten. Ik acht het bezopen, dat bij een dergelijk festijn zoveel politie aanwezig moet zijn. Dat lijkt mij niet de schuld van de "clubs", maar duidelijk een maatregel van een overheid, die de deze zaak serieus neemt. En waar ik mij NU gelukkig bij voelen, ofschoon ik het ook liever anders had gezien. Maar de ware schuldigen zijn zij, die ik hooligans heb genoemd.
Zondag 28 februari gingen mijn vrouw en ik per trein naar een concert in Amsterdam en met ons nog velen die de opera van Wagner wilden zien, waarvoor zij dure kaarten hadden gekocht. Wij worden voor het Ajax stadion stil gezet. Geen mededelingen waarom en niemand mocht uitstappen en de rails oversteken om toch op andere wijze op tijd aanwezig te kunnen zijn. (Dit is geen commentaar op de NS!) Er bleken hooligans op de rails te staan en mijn advies was gewoon doorrijden want zij mogen daar niet staan. Gelukkig werd dit niet opgevolgd, maar de "misdadiger" had weer gewonnen!
Maar langzaam met de ?fluit op maximum? en eventueel voorzichtig iemand tegen de vlakte duwen (zonder letsel)? En valt er een gewonde of dode is dat toch eigen schuld zij mochten daar niet staan?
De woede van deze jongeren zou alleen maar opgejaagd worden! Ik weet het en dit heeft een verlammend effect op de overheid!
Ik denk dat de genomen maatregel beter is en dus zeer zinvol en misschien de hooligans ook eens tot nadenken brengt. Het zijn toch geen imbecielen? Want dan wel? Ontevredenen en als zij weten waarover en hoe zij dit op de democratische wijze onder de aandacht kunnen brengen, verzekert dit meer succes! Anderzijds zitten zij privé behoorlijk in de knoop en krijgen daar ook geen ongevraagde hulp voor. Zij weten niet waar zij die kunnen vragen. In goed Nederlands; zij zijn jaloers op de meer bedeelde jongelui in de maatschappij, maar ook zij kunnen dit bereiken als zij zich correct gedragen en er op een verstandige wijze aanwerken.
Terug nog even naar de onschuldigen, die een mooie middag moesten missen. Ik sprak met enkelen, die het er zeer moeilijk mee hadden. Een man nam zijn oude moeder mee naar de opera en zij hebben beiden alles gemist door die hooligans. Laat nu één van hen eens schrijven wat hen bezielde, wat zij wilden bereiken met deze actie en wij komen allemaal een stap dichter bij elkaar. Ook de verklaring gezellig rotzooi trappen kan een goede aanleiding zijn tot een diepgaand gesprek met een voor beide partijen genoegzame oplossing.
Zolang blijven dit noodzakelijke maatregelen, die beide ?partijen? niet zint en voor beide niets oplevert.
Reageer op deze reactieHet wordt tijd, dat de burger zich afkeert van politieke partijen, die de medemens niet correct behandelen (Wilders c.s.) Maar hij (Wilders) heeft wel gelijk! Er moet iets gebeuren aan deze aanhoudende kwalijke praktijken en dan bedoel ik de ellende die de Nederlandse jongeren veroorzaken en niet alleen de buitenlanders. Sla de krant maar op! Wanneer de Nederlandse jongeren sorry - een deel van hen - een andere mentaliteit aan de dag legt, zouden Marokkanen, en weet ik welke buitenlanders, die hier om een wettige reden naar toe zijn gekomen, dit niet bij hun inburgering als een typisch Nederlands gewoonte zien. (Adat). En beide partijen sterken elkaar in die mening.
Het is ongelooflijk dat de overheid een dergelijk besluit moet nemen en als oorzaak wordt genoemd de hoge kosten. Ik acht het bezopen, dat bij een dergelijk festijn zoveel politie aanwezig moet zijn. Dat lijkt mij niet de schuld van de "clubs", maar duidelijk een maatregel van een overheid, die de deze zaak serieus neemt. En waar ik mij NU gelukkig bij voelen, ofschoon ik het ook liever anders had gezien. Maar de ware schuldigen zijn zij, die ik hooligans heb genoemd.
Zondag 28 februari gingen mijn vrouw en ik per trein naar een concert in Amsterdam en met ons nog velen die de opera van Wagner wilden zien, waarvoor zij dure kaarten hadden gekocht. Wij worden voor het Ajax stadion stil gezet. Geen mededelingen waarom en niemand mocht uitstappen en de rails oversteken om toch op andere wijze op tijd aanwezig te kunnen zijn. (Dit is geen commentaar op de NS!) Er bleken hooligans op de rails te staan en mijn advies was gewoon doorrijden want zij mogen daar niet staan. Gelukkig werd dit niet opgevolgd, maar de "misdadiger" had weer gewonnen!
Maar langzaam met de ?fluit op maximum? en eventueel voorzichtig iemand tegen de vlakte duwen (zonder letsel)? En valt er een gewonde of dode is dat toch eigen schuld zij mochten daar niet staan?
De woede van deze jongeren zou alleen maar opgejaagd worden! Ik weet het en dit heeft een verlammend effect op de overheid!
Ik denk dat de genomen maatregel beter is en dus zeer zinvol en misschien de hooligans ook eens tot nadenken brengt. Het zijn toch geen imbecielen? Want dan wel? Ontevredenen en als zij weten waarover en hoe zij dit op de democratische wijze onder de aandacht kunnen brengen, verzekert dit meer succes! Anderzijds zitten zij privé behoorlijk in de knoop en krijgen daar ook geen ongevraagde hulp voor. Zij weten niet waar zij die kunnen vragen. In goed Nederlands; zij zijn jaloers op de meer bedeelde jongelui in de maatschappij, maar ook zij kunnen dit bereiken als zij zich correct gedragen en er op een verstandige wijze aanwerken.
Terug nog even naar de onschuldigen, die een mooie middag moesten missen. Ik sprak met enkelen, die het er zeer moeilijk mee hadden. Een man nam zijn oude moeder mee naar de opera en zij hebben beiden alles gemist door die hooligans. Laat nu één van hen eens schrijven wat hen bezielde, wat zij wilden bereiken met deze actie en wij komen allemaal een stap dichter bij elkaar. Ook de verklaring gezellig rotzooi trappen kan een goede aanleiding zijn tot een diepgaand gesprek met een voor beide partijen genoegzame oplossing.
Zolang blijven dit noodzakelijke maatregelen, die beide ?partijen? niet zint en voor beide niets oplevert.
Gepost door lanka008 op Vrijdag 23 April 2010 10:53:55
Zolang de supporters zich niet kunnen gedragen zoals het behoort ben ik ervoor dat er geen publiek bij de wedstrijden aanwezig is.
Reageer op deze reactieGepost door berny op Vrijdag 23 April 2010 11:05:05
Het stadion voor de finale moet pas aangewezen worden als de finalisten bekend zijn, zodat het altijd op neutraal terrein gespeeld kan worden
Reageer op deze reactieGepost door Kees Bregman op Vrijdag 23 April 2010 12:37:25
Het is te gek voor woorden dat een stelletjes opruiers in deze de echte fans benadelen, een schandalige vertoning,en dit durft men sport te noemen.
Laat de betreffende clubs zelf maar voor de beveiliging en daaraan verbonden kosten opdraaien,dit zou zeker recht doen de belastingbetaler in ons mooie Nederland
Reageer op deze reactieLaat de betreffende clubs zelf maar voor de beveiliging en daaraan verbonden kosten opdraaien,dit zou zeker recht doen de belastingbetaler in ons mooie Nederland
Gepost door handor op Vrijdag 23 April 2010 14:45:48
Omdat 0,1% v.d. bevolking het belangrijk vind moet de rest daar voor opdraaien.
Onmiddelijk Engels model bestrijding hooligans invoeren,desnoods 1e Kamer buiten spel zetten en de strafmaat hoog opschroeven.
Burgemeester R'dam moet na zoveelste blunder opstappen,want we hebben dit aan hem te danken.
Reageer op deze reactieOnmiddelijk Engels model bestrijding hooligans invoeren,desnoods 1e Kamer buiten spel zetten en de strafmaat hoog opschroeven.
Burgemeester R'dam moet na zoveelste blunder opstappen,want we hebben dit aan hem te danken.
Gepost door tiemer op Vrijdag 23 April 2010 16:33:13
Uitstekende oplossing. De clubs zorgen zelf maar voor voldoiende beveiliging en verkeersregeling
Reageer op deze reactieGepost door margret cornielje op Vrijdag 23 April 2010 17:03:41
In principe ben ik tegen betaald voetbal, omdat er zoveel agressie is, maar als er dan gespeeld moet worden dan in een wedstrijd.en laat de supporters van beide clubs niet in het stadion, maar gewoon eens andere mensen die nu haast niet meer naar een voetbalstadion gaan vanwege bovengenoemde
Reageer op deze reactieGepost door Lady Sam op Vrijdag 23 April 2010 17:53:53
De Kuip is aangewezen voor de Bekerfinale en de Arena voor de Johan Cruyf schaal, toevallig was Feyenoord de eerste finalist en helaas Ajax de tweede, sorry maar dit is mijn mening.aangezien de ajax supporters een verbod van 5 jaar hebben voor Rotterdam en omgekeerd had de burgemeester zich daar aan moeten houden .Ik vind dat Feyenoord nu de dupe is van deze regeling.
Het stadion voor de finale moet pas aangewezen worden als de finalisten bekend zijn, zodat het altijd op neutraal terrein gespeeld kan worden
Reageer op deze reactieHet stadion voor de finale moet pas aangewezen worden als de finalisten bekend zijn, zodat het altijd op neutraal terrein gespeeld kan worden
Gepost door wilo1957 op Vrijdag 23 April 2010 18:48:43
Het stadion voor de finale moet pas aangewezen worden als de finalisten bekend zijn, zodat het altijd op neutraal terrein gespeeld kan worden
vind ik ook de KUIP is best en niets mis mee behalve als Feyenoord in de finale zit uitwijken naar een ander stadion dat is toch niet zo moeilijk te regelen. bij de JC schaal doen we het andersom als AJAX er in zit dan uitwijken
Reageer op deze reactievind ik ook de KUIP is best en niets mis mee behalve als Feyenoord in de finale zit uitwijken naar een ander stadion dat is toch niet zo moeilijk te regelen. bij de JC schaal doen we het andersom als AJAX er in zit dan uitwijken
Gepost door spuihaas op Vrijdag 23 April 2010 22:28:38
Omwille van een stel idioten kan ik nu niet naar de finale. Ik ben geen Amsterdammer of Rotterdammer. Hoe kom ik dan binnen als alleen eigen supporters worden toegelaten?
Reageer op deze reactieGepost door m.van.lanen3 op Zaterdag 24 April 2010 13:55:13
Finale is inderdaad 1 wedstrijd, dus gewoon moeten loten in welk stadion en die supporters hebben dan geluk. Het is anders een goed idee, zou altijd moeten bij elke wedstrijd. Minder vandalisme. Veel besparen, geen vernielingen.
Reageer op deze reactieZelf een discussie beginnen?
U kunt reageren op artikelen, maar ook zelf een discussieonderwerp starten.




Lees verder