-
PLUSWINKEL
Nu ook:
Aanbieding
Groente en fruit tegen blindheid
Groente en fruit tegen blindheid
Het gezichtsvermogen neemt af met het ouder worden. Het Centrum voor Visie en Vasculaire Wetenschappen van de Queens Universiteit in Belfast onderzocht wat daar aan te doen is.
Er is vooral gezocht naar een oplossing voor de ziekte waarbij de pigmenten uit de macula of gele vlek langzaam verdwijnen. Met het verdwijnen van de pigmenten neemt ons gezichtsververmogen langzaam af. De oplossing voor het probleem lijkt dichterbij te liggen dan gedacht, gewoon voldoende fruit en groente eten. De rijke antioxidanten die in groente en fruit zitten kunnen voorkomen dat de gezichtsachteruitgang zich verder verergert en leidt tot blindheid.
De Ierse en Noord-Ierse onderzoekers onderzochte ongeveer 400 personen van 77 jaar of ouder. De groep die voedingssupplementen kreeg had een duidelijk vertraagde AMD dan de groep proefpersonen die placebos’s kreeg. De Professor die het onderzoek leidde, Usha Chakravarthy voegde bij de presentatie van de onderzoeksresultaten wel toe dat verder onderzoek nodig zal zijn.
Meer weten over maculadegeneratie?
Lees hier alles over ogen en/of doe de maculadegeneratietest
| Auteur: | Nico van Scheijndel |
Er zijn nog geen reacties
Nieuwsbrief
Aanmelden
|
Nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Meld u nu aan, vul uw profiel in en profiteer van de voordelen!
|
|
|
Al 142.570 aanmelders
|
|




Lees verder