PlusOnline.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord

Hoe belangrijk zijn eiwitten voor ouderen?

Advertorial
Eiwitten worden ook wel de bouwstenen van ons lichaam genoemd en zijn uiterst belangrijk voor een goede gezondheid. Eiwitten helpen bijvoorbeeld bij het aanmaken van antilichamen wanneer we ziek zijn en ze zorgen voor het herstel en opbouwen van lichaamscellen en spieren. Naarmate we ouder worden, neemt onze spiermassa- en kracht af; ook wel sarcopenie genoemd. Dit begint al op ons 30e levensjaar en als we er niks aan doen, kan het bijvoorbeeld zorgen voor een hoge bloeddruk, ontregeling van de stofwisseling en hart- en vaatziekten.

Meer eiwitten voor ouderen

Om sarcopenie tegen te gaan, is het belangrijk dat we aan lichaamsbeweging doen om onze spierkracht en spiermassa op peil te houden. Ook is het aan te raden om extra eiwitten binnen te krijgen naarmate we ouder worden. Eiwitten zorgen namelijk voor spierherstel en -opbouw. De minimale hoeveelheid ligt momenteel op 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag. Echter is er de laatste jaren meer aandacht ontstaan voor de eiwitinname bij ouderen. Hierbij is gekeken naar de eiwitbehoefte en de relatie tussen een hogere eiwitinname en het behouden van spiermassa bij ouderen. Hieruit zijn aanwijzingen gekomen dat het lichaam extra eiwitten kan gebruiken naarmate we ouder worden, zo’n 1,2 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. De combinatie van eiwitten en (kracht)sport kan het risico op sarcopenie en de gevolgen hiervan aanzienlijk verlagen. Hoe krijgt u voldoende eiwitten binnen? Door bijvoorbeeld regelmatig eiwitrijke voeding te eten zoals kip, bonen, kwark, noten en vis. Maar… er is een makkelijkere manier!

Happy Protein

Eiwit.nl heeft een lekkere én makkelijke manier om voldoende eiwitten binnen te krijgen, namelijk door middel van een eiwitshake. De eiwitshake Happy Protein bevat 26 gram eiwitten per shake en is bovendien verrijkt met 10 vitaminen en magnesium. Dit draagt bij aan meer (geestelijke) energie en het goed functioneren van het geheugen en de spieren. Bovendien is Happy Protein helemaal natuurlijk. Happy Protein is verkrijgbaar in de smaken aardbei, vanille en naturel. Het is mogelijk om het eiwitpoeder te mengen met water, melk of een bakje yoghurt. Door dagelijks een eiwitshake te nemen, weet u zeker dat u voldoende eiwitten binnen krijgt. Handig toch?