Volvo’s blik op de toekomst

Advertorial

Volvo
Volvo

Het Zweedse automerk Volvo biedt zijn klanten vrijheid in mobiliteit, maar dan wel op een persoonlijke, veilige en duurzame manier.

Elektrische Volvo’s rijden emissieloos en zijn even veilig als elke andere Volvo. Maar om de wereld die we delen echt te helpen en te beschermen, moeten we meer doen dan alleen onze auto’s elektrificeren, vindt het Zweedse merk. Volvo Cars zet zich daarom in voor een nieuwe kijk op duurzaamheid in zijn activiteiten, in zijn auto’s en in de maatschappij. Volvo wil een leider in het snelgroeiende elektrische topsegment zijn. Hun productplan is gericht op volledige elektrificatie, gestimuleerd door een duidelijke routekaart voor batterijtechnologie.

De vraag naar elektrisch rijden neemt toe, net als de shift van autobezit naar andere vormen van autogebruik, zoals auto-abonnementen. Kortom, mobiliteit is volop in beweging. Voor Volvo biedt deze transitie volop kansen. Het is immers de missie van het merk om vrijheid in mobiliteit te bieden op een veilige, persoonlijke en duurzame manier. Volvo wil zijn aantallen wereldwijd verdubbelen in de komende jaren. Dat gebeurt via elektrificatie en door de auto’s op een andere manier aan te bieden: online, maar wel samen met Volvo’s dealernetwerk. Een voorbeeld hiervan is Care by Volvo, het flexibele maandabonnement dat nu al ruim 10% van de Volvo autoverkopen in Nederland voor zijn rekening neemt.

Op dit moment is Volvo het nummer 1 ‘cord only’ - plug-in hybride en volledig elektrisch aangedreven - in Nederland. Volvo wil die koppositie graag behouden door de elektrificatie te versnellen. In 2025 wil Volvo 50% van de productie volledig nieuwe elektrische auto’s verkopen, in 2030 moet dat 100% zijn. Maar alleen overstappen op elektrische aandrijving is dus niet genoeg. In 2040 wil het bedrijf volledig klimaatneutraal zijn. Voor de productie van de elektrische auto’s betekent dit dat Volvo onder andere alleen nog recyclebare materialen gebruikt en geen leer meer in de interieurs verwerkt. Ook de rest van de activiteiten moet dus CO2-neutraal worden, net als Volvo’s fabrieken en kantoren. Op het Nederlandse hoofdkantoor in Beesd zijn ook al flinke stappen gezet, onder andere door het gebruik van zonnepanelen, groene stroom en recycling.

Meer lezen over de duurzame, elektrische toekomst van Volvo? Klik dan op de link.

Auteur 
  • Volvo