Pinnen in het buitenland: wel afschrijving, geen geld

Op vakantie in Kroatië hebben wij op het park van ons appartement, geen geld maar wel een bon uit de pinautomaat gehad. Ik heb direct de Rabo gewaarschuwd. Thuis bleek dat het geld, 266 euro, wel was afgeschreven. Wij hebben tien keer gebeld met de Rabobank en mijn man is drie keer wezen praten, maar we krijgen ons geld niet terug.

Ik voel me zo machteloos en bestolen en ga nooit meer pinnen in het buitenland. Wat zijn m’n rechten?

Veel banken hebben hier mee te maken. Ze kunnen hun rekeninghouders natuurlijk niet op hun blauwe ogen geloven en moeten dus bewijzen zien te vinden dat er geld is verdwenen. De procedure is dat de bank de betwiste opname naar Equens stuurt. Equens regelt het betalingsverkeer voor alle banken en gaat op onderzoek uit, in uw geval in Kroatië.

Bewijs
De organisatie zoekt bewijs dat het pinapparaat inderdaad geen geld heeft afgegeven. Als dat het geval is krijgt de klant het geld vergoed. De buitenlandse bank heeft maximaal 50 dagen om met het bewijs te komen.

Onderzoek afgerond
Uw tien telefoontjes en drie bezoekjes hebben inmiddels succes gehad. Een paar dagen nadat ik uw zaak met de Rabobank opnam, is het onderzoek naar uw betwisting afgerond. U heeft te weinig geld terug gekregen, het staat inmiddels weer op uw rekening, met een bloemetje!

Bron(nen):
  • geldenrecht.nl

3 Comments

Door T.Kemna-v.d. Bos (niet gecontroleerd) op za, 29-9-2018 - 11:20

Wij hebben in zuid Frankrijk hetzelfde gehad en bij terugkomst in Nederland van de Rabo- bank het geld teruggestort gekregen!,,

Door Henk (niet gecontroleerd) op vr, 28-9-2018 - 17:53

Ik heb dit ook gehad in Pals Spanje ongeveer 13 jaar geleden. Twee keer 200 euro gepint en niets gekregen. Thuis de ABN hierover geinformeerd, het antwoord was dat het binnen enkele weken terug gestort zou worden. Dit is ook gebeurd, heeft me dus niets gekost.

Door bradley (niet gecontroleerd) op wo, 26-9-2018 - 11:19

Jeetje wat vervelend om te horen.
ik heb hetzelfde probleem gehad in antalya turkije. 245 euro gepint, wel afgeschreven, maar het geld niet ontvangen! Direct de ING bank een email gestuurd! Vervolgens kreeg ik een email terug dat de ING een onderzoek zal starten naar die transactie en dat ik alvast de 245 euro binnen 5 werkdagen zal ontvangen van de ING!
dit is ook zo gebeurd, want na 4 dagen stond het bedrag netjes op mijn rekening en heb ik verder nooit meer iets gehoort van de ing!

Heel veel sterkte ermee!