‘Duurzame Nederlander’ vooral op zoek naar zonnepanelen, vegan eten en elektrische fietsen

Getty Images

Dit concludeert online marketing platform SEMrush. Het bedrijf deed onderzoek naar welke zoektermen Nederlanders de afgelopen drie jaar gebruikten op het gebied van duurzaamheid.

Algemene oplossingen

In de categorie algemene duurzaamheidsoplossingen zijn zonnepanelen voor een goed deel het populairst. De zoekterm werd gemiddeld 85 duizend keer per maand ingevoerd, de ‘elektrische fiets’ deed het net iets minder goed. ‘Openbaar vervoer’ was daarentegen niet zo populair: deze term daalde de afgelopen drie jaar hard. 

Eettrends

De populairste eettrend is vegetarisch eten: deze zoekterm werd 12 duizend keer per maand opgezocht. Uit het onderzoek blijkt echter dat ‘veganistisch’ of ‘vegan eten’ in opkomst zijn.

Duurzaam vervoer

De voorkeur op het gebied van duurzaam vervoer is aanzienlijk veranderd. In 2016 was de elektrische hoverboard erg populair. In 2018 werd er vooral gezocht op ‘elektrische fiets’. Zoekterm ‘de Stint’ werd in 2018 ook vaak gebruikt, maar dit kwam grotendeels door een ernstig ongeluk in dat jaar.

Auteur 
Bron 
  • Adformatie