Seniorenbiertje smaakt naar meer

Bier
Getty Images

Volgens geruchten is Heineken in het geheim bezig met het ontwikkelen van een speciaal biertje, gebrouwen voor 60-plussers. Dat ’seniorenbiertje’ moet dé oplossing worden voor de wereldwijd almaar dalende bierconsumptie.

Heineken, dat een lastig financieel jaar achter de rug heeft, wil officieel nog niets over het nieuwe bier kwijt. „Over toekomstige ontwikkelingen worden nooit uitspraken gedaan. We willen voorkomen dat concurrenten ermee aan de haal gaan”, aldus een woordvoerster.

Wedstrijden voor ondernemers
Wel organiseerde de bierbrouwer wedstrijden voor ondernemers met de vraag: hoe zet je een product voor senioren in de markt? „Briljant!” reageert marketingdeskundige Paul Moers. Volgens hem laten veel te veel bedrijven kansen liggen om in te spelen op de sterk vergrijzende consument.

Nieuwe doelgroep
„Want één ding is zeker: ouderen hebben geld. Nu de biermarkt onder druk staat, is het een geniale zet om te zorgen dat zij ’s avonds hun wijntje laten staan en in plaats daarvan naar een biertje grijpen. Dat is een gat in de markt.” Een van de internationale uitdagingen van Heineken werd gewonnen door Marie-Cécile Schouwenaar (31) uit Amsterdam. „Door de vergrijzing is er een heel nieuwe doelgroep ontstaan van ouderen tussen de 60 en 75”, legt ze uit.

Auteur 
Bron 
  • De Telegraaf