Snacks met minder dan 100 kilocalorieën

Zoete en hartige lichte tussendoortjes

Voelt u zich schuldig na het snacken? U bent niet de enige. Toch is er op zich niets mis met tussendoortjes, als u maar de juiste kiest. Wat zijn slimme, kleine tussendoortjes als u wilt afvallen?

Snacken had misschien een slechte reputatie, maar het hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Gedurende de dag meerdere kleine maaltijden eten houdt uw suikerspiegel juist op peil, waardoor u geen enorme trek krijgt en u niet overeet bij de lunch of het diner. Kies wel tussendoortjes die niet te veel calorieën bevatten.

De onderstaande tussendoortjes bevatten allemaal minder dan 100 kilocalorieën.

Bij zin in zoet

  • stuk fruit
  • blokje pure chocolade
  • Griekse yoghurt met een theelepel honing
  • een eierkoek
  • plak ontbijtkoek
  • speculaasje
  • handje rozijntjes
  • een waterijsje
  • beschuitje met jam
  • cracker met appelstroop

Voor de hartige trek

  • 2 handjes popcorn
  • volkoren knackebröd met 20+ kaas
  • worteltjes met een lepel humus
  • kopje heldere soep
  • handvol pistachenootjes
  • cracotte of rijstwafel met magere vleeswaren
  • een gekookt eitje
  • 20 zoute stokjes
  • handje Japanse mix
  • toastje met gerookte zalm