Beauty toppers van 2013

Van alle beautyproducten die in 2013 zijn gelanceerd, zijn dit de favorieten van de Plusredactie. Wat maakt ze speciaal?

Mooie blonde lokken

Het bijzondere van de Colorshine Blond Shampoo van Guhl is dat het de kleur opfrist. Niet alleen bij natuurlijk blond haar, maar ook bij gekleurd of (grijs) haar met highlights. Er is ook een variant voor brunettes. €6,40.


Feestje voor de huid

Na de menopauze verandert de huid. Neovadiol Magistral van Vichy is een van de zeldzame crèmes die speciaal daarvoor zijn ­ontwikkeld. De rijke crème voedt en houdt soepel en is een feestje voor de huid. €32,25.beauty3

Lippen om te kussen

Trend: lipgloss die kleurt als een lipstick en tegelijkertijd verzorgt als een ­balsem. Collistar Twist Ultra-Shiny Gloss geeft veel glans, een mooie kleur en maakt (dankzij onder andere collageen) de lippen heerlijk zacht. €16,50.

Trendy oogschaduw

Oogschaduw­palet met vier trendy tinten grijs. Breng de Wet & Dry Eye­shadow Quattro van de Hema droog aan voor een naturel effect, en vochtig als het wat opvallender en glanzender mag. Fraai en prettig geprijsd: €9.

Vlekkeloos opgefrist

Dé beauty-hype van 2013 is CC Cream, de opvolger van BB Cream. De CC Cream van ­Clinique is een foundation met een hoge beschermingsfactor (30). De crème verzorgt en neutraliseert rode vlekken en een grauwe teint. €29,30.

Zacht voor de huid

Retinol werkt tegen rimpels, dat is bewezen. Maar een hoge dosis kan irriteren. De retinol in Redermic R van La Roche-Posay wordt ­geleidelijk ­afgegeven, en daar vaart de ­gevoelige huid rond de ogen wel bij. €28,95.

Glad & mat in vijf tellen

Wat een geweldige uitvinding! Perfect Blur 5 Seconds van Garnier is een ­corrigerende basis die het licht op je gezicht reflecteert, glans wegneemt en de huid in vijf seconden glad maakt. €12,99.

Chique geur voor hem

Niets is persoonlijker dan een geur. Maar uit ervaring kunnen we melden dat Gentlemen Only van Givenchy behoorlijk wat complimenten oplevert. Tikje chique geur met veel houttonen. Vanaf €53,55.

Parfum vol romantiek

We zijn fan van het eerste parfum van het Franse modemerk Repetto. De heerlijk romantische en bloemige geur is geïnspireerd op de balletwereld. Fijn parfum voor een avondje uit. Vanaf €35.

Sensationele gelnagels

SensatioNail is een gelnagelset voor thuis, inclusief led-lamp die de lak hard maakt. Onze ervaring: hoogglanzende, onbreekbare nagels die drie weken houden. Complete kit €69,99, losse lak €14,99.

Hulpje voor uw lipstick

Een oude bekende: Lipcote, uitgevonden in 1945 en nu opnieuw op de markt gebracht. Gemaakt om lipstick te verzegelen. Prikt even, maar daarna blijft elke lipstick prima zitten. €7,50.

beauty2

Van top tot teen zacht en romig

Een echt verwenmoment is jezelf insmeren met de nieuwe Kneipp Body Crème met vijgenmelk en arganolie. Ruikt lekker naar vijgen en is zalig romig. Bevat geen conserveringsstoffen. €9,49.

Parfum vol frisse citrus

Fris, met veel citrus en bloemen, is de geur Boss Jour Pour Femme. De strakke fles is een plaatje. Mooi meegenomen: het parfum houdt lekker lang. Vanaf €42.

Even sprayen en klaar

Handig bij haast: Spray & Go van Vaseline trekt binnen een paar seconden in de lichaamshuid. Sprayen, uitsmeren en u bent echt klaar. Er zijn drie varianten; het frisse aloë vera is onze favoriet. €6,89.

Superglans voor uw haar

Ons door föhn en stijltang gemartelde haar kreeg een superglans met Ever Riche Absolute Oil van L’Oréal. Vol plantaardige oliën en sulfaatvrij. Vanaf €9,14.

Verzorging van zijn huid

Ook de mannenhuid vaart wel bij een beschermend laagje. Bijvoorbeeld de Anti Age gelcrème uit de nieuwe mannenlijn van het Nederlandse Biodermal. Voorzien van een handig pomp­systeem en niet vet. €18,95.

Trudy Kunz heeft een goed voornemen

Zo gewonnen, zo ­geronnen… Dat geldt voor het hele leven, maar met name voor de mens als consument. Die is ­volstrekt afhankelijk van wat de ­heren fabrikanten bezielt zoal op de markt te brengen om het er vervolgens weer af te halen.

artikelAltijd iets te wensen of te mopperen
Zo kun je soms op een nieuw artikel stuiten waarnaar je al je halve leven hebt verlangd, maar de kans is groot dat er in ­diezelfde week ook een van je lievelingsproducten uit het schap verdwenen is. Het is blijkbaar niet de bedoeling de klant tot een algehele staat van geluk te brengen; er moet altijd iets te wensen of te mopperen ­blijven. 

Had ik maar...
Ik herinner me nog goed dat ik mezelf vorig jaar rond deze tijd feliciteerde met de vondst van een foundation waarmee ik mijn bij het jaargetijde ­behorende vale teint in één klap ongedaan kon ­maken. Had ik toen maar het vernuft gehad een tiental van deze flesjes in te slaan, want u raadt het al: drie maanden later was het product nergens meer te krijgen.

Om het goed te maken, bracht de concurrent tezelfdertijd iets op de markt dat mijn ­gezicht via een ander kanaal wat fleur gaf: een lipstick in de voor mij perfecte kleur! Het lag op mijn lippen om tegen de verkoopster te zeggen: “Doe er maar zeven.”
Maar op het laatste moment overviel mij een bij mijn leeftijd passende wijsheid. Was het niet veel simpeler om ­eindelijk eens te stoppen met het omarmen van Het Ultieme Product?

Goed voornemen
Gewoon kijken wat er op dit moment te koop is: dát wordt mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar. Niets meer verliezen en bij verrassing soms een keertje winnen.

Bron(nen):
  • Plus Magazine