PlusOnline.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord

Spijt over de nieuwe zorgverzekering

Na de keuze volgt soms de twijfel: heb ik wel de goede zorgverzekering gekozen? Wat kun je in dat geval doen?

Wie spijt heeft van zijn keuze en terug wil, kan in veel gevallen binnen veertien dagen de nieuwe zorgverzekering annuleren en teruggaan naar de oude verzekering.

De veertien dagen bedenktijd is een wettelijk recht dat geldt bij ´koop op afstand´. Dat zijn bijvoorbeeld aankopen via internet, maar ook het afsluiten van een zorgverzekeraars via de site van de verzekeraar of via een vergelijkingssite. Let op: een zorgverzekering afsluiten in een winkel van een zorgverzekeraar is geen kopen op afstand.

Annulering zonder reden

Na het afsluiten van de polis heeft een consument veertien dagen de tijd de aankoop terug te draaien. Het is niet verplicht een reden van de annulering te noemen. Het annuleren moet u doen bij de nieuwe verzekeraar. Dat kan per mail of telefonisch. De nieuwe verzekeraar neemt contact op met de oude verzekeraar en de oude verzekering wordt hersteld. Het is verstandig om ook contact op te nemen met de oude en te zeggen dat de oude verzekering moet doorlopen. Bij annuleringen na 1 januari is het niet mogelijk om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

Bron: Zorgwijzer