Deze vijf gezonde snacks mag u meenemen in het vliegtuig

Als u een verre reis gaat maken, zit een vliegtuig-maaltijd vaak inbegrepen bij uw ticket. Dit is meestal niet het gezondste voedsel. Uw eigen eten meenemen is erg handig als u gezond wilt eten tijdens uw reis. Daarom zetten wij een aantal gezonde snacks voor u op een rij die u mee mag nemen in het vliegtuig.

Verse groente en fruit

Appels, bananen, cherrytomaten, komkommer, paprika en wortels. Deze groente en fruit zorgen voor uw dagelijkse portie vitamine én mogen gewoon mee het vliegtuig in. Het handigste is om deze thuis al in kleine stukjes te snijden en in een zakje of bakje te stoppen. Ideaal voor onderweg! 

Noten  

Een zakje noten is een hele handige snack om mee te nemen, want ze blijven ook bij hoge temperaturen houdbaar. Noten bestaan uit een combinatie van gezonde vetten, eiwitten en vezels. Ze verzadigen ook snel. Om te voorkomen dat noten een ongezonde snack worden, moet u de maatregel: ‘één handje per dag’ aanhouden. Dit is gemakkelijk vol te houden door kleine zakjes noten te kopen of net als bij de groente de gewenste hoeveelheid noten alvast in een zakje te stoppen. 

Bars

Vervang een koekje bijvoorbeeld door een granolabar, mueslireep of proteïnebar. Deze tussendoortjes kunt u in de supermarkt ook vinden, maar er zitten vaak veel suikers en e-nummers in. Lees daarom altijd goed de verpakking om een verantwoorde keuze te maken. 


 

Rijstwafels 

Als u zin heeft in een knapperige zoute snack, kies dan voor rijstwafels in plaats van chips. Ze zijn er in alle soorten en maten. En van grote verpakking tot kleine meeneem zakjes. Rijstwafels zijn caloriearm dus een perfecte snack voor onderweg. 

Popcorn

Als laatste, maar zeker niet de minste: popcorn. Deze snack is verrassend genoeg zelfs door onderzoekers uitgeroepen tot de gezondste, want het bevat nog meer antioxidanten dan groente en fruit. Ook zitten er veel vezels in. 

Bron(nen):