Geschillencommissie webshop opgericht

De Geschillencommissie Webshop is op 1 juli opgericht. Het is de tweede geschillencommissie voor internetwinkels. Eerder al is een Geschillencommissie Thuiswinkel opgericht.

Consumenten kunnen bij de geschillencommissie Webshop terecht met klachten over internetwinkels die zijn aangesloten bij de Stichting Webshop Keurmerk, en bij internetwinkel die zich zelfstandig hebben geregistreerd bij de geschillencommissie. Webwinkels die zijn aangesloten bij Nederlandse Thuiswinkel Organisatie vallen onder de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Procedure
De Geschillencommissie is een eenvoudige manier om een conflict te beslechten. Bij klachten over een webwinkel moet de consument eerst proberen om er met de winkel uit te komen. Lukt dat niet, dan volgt de stap naar de Geschillencommissie. Dat kost €25, en dat geld krijgt een klager terug als hij in het gelijk wordt gesteld.

Auteur 
Bron 
  • geldenrecht.nl