Wat is uw ervaring met online winkelen?

Vertel ons uw ervaringen met winkelen op internet. Werd het door u bestelde product maar niet geleverd? Was het product niet in orde? Of kreeg u spijt van de aankoop?

PlusOnline doet in samenwerking met ConsuWijzer onderzoek naar uw ervaringen met kopen op afstand.
Specifiek: wat zijn uw ervaringen met winkelen via internet? Hier bedoelen wij de echte online winkels mee en niet de online handelplaatsen en veilingsites.

Was het makkelijk om uw bestelling online te plaatsen? Vertrouwde u het betaalproces? Werd het product goed geleverd? Kon u goed contact krijgen met de winkel?

Kortom: wat zijn uw ervaringen met online winkelen? Geef hieronder uw reactie!

Reactie toevoegen

20 Comments

Door Anonymous (niet gecontroleerd) op vr, 13-3-2020 - 21:09

nooit problemen gehad maar koop wel alleen bij goeie en betrouwbare leveranciers !!!

Door Toon claassen (niet gecontroleerd) op za, 1-2-2020 - 16:39

Ik heb een nieuwe telefoon uit China LEIGA
Hij is niet geschikt voor online bankieren met de ing app
Hoe kan ik dit oplossen?
Gr.Toon

Door Carolina (niet gecontroleerd) op za, 18-1-2020 - 07:54

Ik woon in Spanje en koop veel producten online. Bij Zara, Carrefour, Amazon, Zooplus, Westwing, H&M, C&A, El Corte Ingles, Nespresso, Apple Store en de laatste keer bij AliExpress. Het is allemaal goed gegaan.

Het bureau wat bij El Corte Ingles was gekocht, kwam beschadigd aan en heb ik direct bij aflevering opengemaakt en teruggestuurd ondanks tegenstribbelende koerier. Bij de tweede aflevering was alles goed.

De bestelling van AliExpress duurde even voordat ik het ontving. Hondenvoer bij Zooplus is ruim 15€ goedkoper dan bij de winkel. De dichtstbijzijnde Carrefour is 10km van ons vandaan. Om de wijn of kussenslopen af te laten leveren is veel gemakkelijker omdat ik zeker weet dat het voorradig is.

Één keer bij een zogenaamde website Gladeals.com via Facebook van E-camperstore twee paar mooie Campers gekocht. Bleek een nep website te zijn. Ik betaal alles met Visa. De officiële Camperstore bevestigde dat de E-camperstore geen officiële website is. Bij de bank kreeg ik te horen dat ik het moest melden bij politie. Gewapend met de aangifte terug naar de bank die de transactie direct terugdraaide. Het kostte al met al veel tijd maar ik kreeg de 63€ terug. Ik heb een paar reviews over dit bedrijf op internet achtergelaten om anderen te waarschuwen. Af en toe zie ik de E-Camperstore onder een andere naam op Facebook opduiken en dan rapporteer ik het aan Facebook. Overigens kreeg ik weken later van Gladeals.com uit Hongkong een shawl van Dior. Het bedrijf staat erom bekend dat ze wel iets sturen maar een veel goedkoper item.

Kortom, les geleerd en blijf online winkelen --

Door marianne (niet gecontroleerd) op zo, 22-12-2019 - 10:43

precies alles is zeer makkelijk maar wat ik niet doe is vooraf betalen ...klarna is een prima vertrouwde firma en overschrijven met accept kan ook nog ...ald dat bij aankoop allemaal niet kan koop ik niet en kijk verder.

Door Heni (niet gecontroleerd) op zo, 22-12-2019 - 09:55

Bevalt me tot nu toe zeer goed! heel makkelijk om vanuit huis te bestellen en te betalen, zeker als je aan huis gebonden bent is dit een zegen, alleen al omdat het je onafhankelijkheid ten dienste is.
Het is vervelend om telkens iemand te vragen iets voor je te doen.
Daarnaast heb je niet de drukte van fysieke winkels, je komt niet voor niets omdat een artikel uitverkocht is en je loopt geen gevaar in het verkeer.
En ook een belangrijk voordeel: je hoeft niet door weer en wind.

Door Jojo (niet gecontroleerd) op za, 21-12-2019 - 00:50

Wat ik tegenkom bij kleding is vaak dat niet duidelijk is van welk materiaal het is. Zo staat er bij jassen niet altijd bij van wat voor materiaal de voering is. Dit omdat ik niet tegen polyester kan. Dit maakt het online winkelen wat dat betreft lastig. Als ik dan vraag om duidelijkheid, krijg ik die vaak niet.
Wat ik ook tegenkom is een gemis aan onderverdeling in subcategorieën. zoals bij jurken. Je kan dan bijvoorbeeld wel één subcategorie selecteren maar niet een paar.
Voor de rest gaat het meestal wel goed. Kreeg bij Bol wel een keer het verkeerde product geleverd.
Vooral bij kleinere webshops niet altijd de mogelijkheid om het bij een afhaalpunt te laten bezorgen. Heb dat zelf liever.

Door Aukje Ekama (niet gecontroleerd) op vr, 20-12-2019 - 23:07

Soms heel goed (Bol.com, Fonq en Sarenza), maar bij enkele nieuwe sites blijken de zendingen vaak uit China te komen, zijn deze soms beschadigd, meestal niet te retourneren of ruilen (Koopje.co, esfranki en Wish), wordt er soms niet geleverd, terwijl wèl per cred.card betaald werd !
Bij "achteraf betalen" (via Klarna) wordt uitstel verleend als wordt aangegeven dat er NIETS of een verkeerd (bv. qua maat/kleur) artikel is ontvangen. Maar daarna komen er aanmaningen, incassobureau-vorderingen en wordt er gedreigd met "beslaglegging" terwijl nog steeds niets (of het verkeerde) is geleverd.----

Door G.prins (niet gecontroleerd) op vr, 20-12-2019 - 15:37

Over het algemeen gaat het goed. Wat niet goed gaat zijn vaak de retouren. Wordt vaak niet retour geboekt en daar moet je dan achteraan. Heel,vervelend.

Door W. Immerzeel (niet gecontroleerd) op vr, 20-12-2019 - 11:58

Bevalt prima. Gemakkelijk en snel. Nooit problemen gehad, ook niet met retourzendingen en/of terugstortingen. Ik koop voornamelijk kleding online bij bekende winkels. Als ik een website niet vertrouw ga ik eerst goochelen naar recensies of webdomein.

Door F van de Velde (niet gecontroleerd) op vr, 8-3-2019 - 13:59

IK krijg nog steeds vaak een acceptgiro bij de bekende postorder bedrijven. op internet.Of ik stort zelf per overschrijving.Bevalt me goed zo.