Wat is uw ervaring met online winkelen?

Vertel ons uw ervaringen met winkelen op internet. Werd het door u bestelde product maar niet geleverd? Was het product niet in orde? Of kreeg u spijt van de aankoop?

PlusOnline doet in samenwerking met ConsuWijzer onderzoek naar uw ervaringen met kopen op afstand.
Specifiek: wat zijn uw ervaringen met winkelen via internet? Hier bedoelen wij de echte online winkels mee en niet de online handelplaatsen en veilingsites.

Was het makkelijk om uw bestelling online te plaatsen? Vertrouwde u het betaalproces? Werd het product goed geleverd? Kon u goed contact krijgen met de winkel?

Kortom: wat zijn uw ervaringen met online winkelen? Geef hieronder uw reactie!

Reactie toevoegen

11 Comments

Door F van de Velde (niet gecontroleerd) op vr, 8-3-2019 - 13:59

IK krijg nog steeds vaak een acceptgiro bij de bekende postorder bedrijven. op internet.Of ik stort zelf per overschrijving.Bevalt me goed zo.

Door Aart Wagenaar (niet gecontroleerd) op ma, 17-9-2018 - 22:56

Over Paypal:

Ik ben onmiddellijk met paypal gestopt: een bedrijf schreef elke maand af i.p.v. eenmalig.

OP internet zwart van de klachten, over dit bedrijf.Alle reacties naar Paypal gestuurd. Reactie Paypal Mijnheer garantie geldt niet voor software. Waar ze dat vandaan haalden?

Door MJ (niet gecontroleerd) op vr, 14-9-2018 - 18:50

Ik koop haast alles via Internet, schoenen, kleding, huish. artikelen, koelkast, t.v. noem maar op. Tot nu toe nooit problemen gehad.

Door de Vries (niet gecontroleerd) op vr, 14-9-2018 - 17:41

Omdat ik gehandicapt ben bestel ik veel online. Heb daarbij mijn vaste adressen en als ik bij een nieuwe firma bestel, kijk ik eerst of het een beveiligde site is, dan Google ik op reviews en ik kies, als dat kan, voor betaling achteraf met factuur (Klarna).

Door Ernst (niet gecontroleerd) op vr, 14-9-2018 - 13:45

IDEAL: werkt oo met Banken niet alleen ING.

Door Betty Vuik-Slin... (niet gecontroleerd) op do, 13-9-2018 - 17:45

Ik heb meestal goede ervaringen met online kopen,maar ik doe altijd achteraf betalen,koop niet graag iets als ik het nog niet gezien heb en dat bevalt goed

Door Jojo (niet gecontroleerd) op do, 13-9-2018 - 16:06

Over het algemeen geen problemen. Wel een keer met Janox. Een bedrijfje dat soms wel, soms niet en soms ondeugdelijke producten levert. In de mail geen persoonlijke aanhef. Omdat sommige mensen een lovende recensie schrijven, met 4 of 5 sterren omdat ze uiteindelijk hun geld terug kregen, nadat artikelen niet geleverd waren, krijgt het gemiddeld toch nog een redelijk aantal sterren en lijkt het redelijk betrouwbaar.

Door Piet vd Aa (niet gecontroleerd) op wo, 12-9-2018 - 19:04

Op 18 augustus dekbedovertrekken besteld en deze afbesteld op 19 augustus omdat we zagen dat het niet de goede maat was.
Meteen gebeld met Koopjedeal. Lange wachtlijst: liever mail sturen. Meteen gedaan, geen reactie, dus ik dacht dat komt wel goed. Nee hoor, bestelling werd toch geleverd. Gemaild en wel antwoord. Ik kreeg een retoursticker, dus alles teruggestuurd. Ondanks enkele mailtjes en een telefoontje, nog steeds geen geld terugontvangen. Binnen 2 werkdagen zou ik iets horen. Vandaag, 3e werkdag, nog steeds geen reactie.
Wat moet ik doen? Andre keren is mijn bestelling telkens goed verlopen, maar nu ik alles teruggestuurd heb, geen reactie meer en geld "kwijt".

Door Danny (niet gecontroleerd) op wo, 12-9-2018 - 01:28

Mijn ervaringen zijn positief. On line transacties verlopen via IDEAL, waar ik niet gelukkig mee ben, want ik voel me niet prettig. ING Internetbankieren, prefereer ik omdat je er ook een code moet invullen, waardoor de term dubbel genaaid houdt beter, zijn waarde heeft. Buitenlandse transacties deed ik via de CC van ING, maar die is niet meer actief. De rente die ik moest betalen, omdat het maximale bedrag openstond was veel, maar ik pluk ook de vruchten van dat rood staan, ofwel, beiden verdienen wat aan.

Door Ellie (niet gecontroleerd) op di, 11-9-2018 - 20:35

Heb een aantal artikelen gekocht bij AliExpress, verder niets mis mee maar wil wel iedereen waarschuwen dat bepaalde artikelen niet geleverd worden. Ben al maanden aan het mailen want artikel besteld in februari 2018 en nog niet ontvangen. Voor mij geen AliExpress meer.