Thuisbezorgd getroffen door ddos-aanval

Klanten kregen op 18 maart tussen 16.00 uur en middernacht geen bevestiging dat een bestelling was geplaatst, of het lukte ze helemaal niet om eten te bestellen via de bezorgdienst.

Door de maatregelen om het coronavirus te vertragen, zijn alle restaurants in Nederland dicht. Afhalen en bezorgen mag nog, waardoor veel restaurants open kunnen blijven en mensen van eten voorzien via bezorgdiensten. Maar de Thuisbezorgd-website was onlangs slachtoffer van een zogeheten ddos-aanval. Het vindt plaats wanneer heel veel online verkeer tegelijk naar de servers van een website wordt gestuurd, zodat ze overbelast raken.

"Vervelend dat er in deze tijd nog mensen rondlopen die het leuk vinden om een aanval uit te voeren", zo reageert Thuisbezorgd.nl

Thuisbezorgd laat momenteel contactloos bezorgen om verdere verspreiding van het COVID-19-virus te voorkomen. Bezorgers worden geinstrueerd om aan te bellen bij de klant, en dan de bezorging bij de deur achter te laten. Als de klant het voedsel uit de tas heeft gehaald, kan de bezorger hem weer pakken en door naar de volgende klant.

Bron: Nu.nl