50-plussers houden ondanks recessie vast aan vakantieplannen

Uit een enquête gehouden onder ruim 6000 50-plussers blijkt dat de economische recessie bij maar liefst 80% van de respondenten geen invloed heeft op de keuze van een vakantiebestemming of accommodatie dit jaar.

Hetzelfde percentage blijft net zo lang weg als voorgaande jaren. 90% gaat zelfs twee of meer keren per jaar op vakantie. Dit zijn cijfers uit een onderzoek uitgevoerd door PlusOnline, de grootste website voor 50-plussers (bereik onder 50-plussers 6%: bron STIR) en vakantiebeoordelingssite Zoover.nl.

De vragen over de manier waarop men een vakantie boekt, wat de meest populaire vakantiebestemmingen zijn en welke juist niet, leverden de volgende resultaten op:
50% van de respondenten boekt de vakantie op internet. Opvallend daarbij is dat maar liefst 24% de keuze voor een vakantiebestemming baseert op de mening van anderen op internet. 82% van de 50-plussers kiest voor een vakantie in de buurt. Zij blijven in Europa. Nederland, Frankrijk en Spanje zijn de meest populaire vakantiebestemmingen.

Opvallend zijn de antwoorden op de vraag, naar welke landen men liever niet gaat of terugkeert. De meest gegeven antwoorden hierop zijn: Tunesië, Egypte en Turkije.

PlusOnline is een initiatief van Plus Magazine, dat met ruim 300 000 verkochte exemplaren en meer dan 1 miljoen lezers het grootste maandblad is van Nederland.

De uitgebreide onderzoeksresultaten kunt u hier vinden

Onderzoek PlusOnline.nl en Zoover.nl naar vakantiegedrag 50-plussers

Auteur 
Bron 
  • PlusOnline en Zoover