ACM: prijzen hotelkamers vaak niet duidelijk

Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zijn prijzen in de hotel- en recreatiebranche vaak niet transparant.

De toezichthouder krijgt regelmatig klachten binnen van consumenten over de prijsopgaven van hotels en vakantieparken. Volgens de organisatie staan toeristenbelasting en boekings- of reserveringskosten vaak niet direct vermeld bij de prijsopgave. Ook kunnen sommige hotelkamers of accommodaties niet geboekt worden zonder eerst ‘vriend’ te worden of een account aan te maken. Een derde veel gehoorde klacht is dat aanbiedingen niet meer terug te vinden zijn in het boekingssysteem. Volgens de ACM zijn dit dan mogelijk lokkertjes om consumenten naar de site te trekken.

De ACM heeft hierover een brief gestuurd naar brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland. Hierin roept zij leden van deze organisatie op om hun advertenties, boekingssystemen en website nog eens na te lopen en – indien nodig – de prijstransparantie te verhogen.

Bron(nen):