Let op: nepmail uit naam van KPN

Een valse e-mail uit naam van KPN naar KPN-klanten doet op dit moment de ronde. In de mail staat aangegeven dat een klant een betalingsachterstand heeft, met het verzoek het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk te betalen.

Na een controle bij hun administratie is KPN er zogenaamd achter gekomen dat er een betalingsachterstand is ontstaan. Dit komt doordat het door de klant opgegeven rekeningnummer voor de automatische incasso onjuist is.

In de mail staat een link waarmee je ‘veilig’ het openstaande bedrag via IDEAL kunt betalen. Doe dit niet, het gaat hier om een valse e-mail.

Controle

  • Een mail ontvangen van KPN? Op deze manier controleer je of deze écht van KPN is:
  • De afzender moet altijd @kpn.com zijn.
  • Als je met je muis over de links gaat zonder te klikken, moet er tekst verschijnen.
  • De links moeten altijd verwijzen naar een kpn.com-pagina.
  • Een bijlage is altijd een pdf-bestand.

Voldoet de e-mail niet aan een of meer van deze punten? Verwijder deze mail dan direct.

Lees hier hoe je een nepmail kunt herkennen.

Bron(nen):
Trefwoorden: