Prijsmisleiding aanpakken

Getty Images

Een aanbieding die verdacht snel ineens is uitverkocht? Onverwachtse extra kosten die in rekening worden gebracht? Een kleine verpakking voor hetzelfde geld? Deze en andere oneerlijkheden wil de Consumentenbond gaan aanpakken in de actie Stop prijsmisleiding!

De grootste ergernis, zo blijkt uit een enquête, zijn de oneerlijke reisprijzen. Ruim 60% van de Nederlanders ergert zich het meest aan reserverings-, boekings- of verplichte schoonmaakkosten die bovenop geadverteerde reisprijzen komen. Hoewel dit soort prijsmisleiding al jaren verboden is komen er bij de Consumentenbond en Autoriteit consument & Markt nog steeds klachten binnen.

Top 4
Naast de al genoemde misleidingen ergeren mensen zich ook aan misleidende advertenties voor telefoonabonnementen, aan ‘van/voor’-prijzen waarvan de ‘van’ nooit heeft bestaan. Ook extra kosten om bij een webwinkel te betalen met paypal of een creditcard levert ergernis op.
Ergernissen en gevallen van prijsmisleiding zijn via internet te melden.

Misleiding melden: www.consumentenbond.nl/campagnes/stop-prijsmisleiding/meldpunt/

Bron

Auteur 
Bron 
  • geldenrecht.nl