Vlucht vertraagd: geld terug!

Met dank aan Brussel hebben vertraagde vliegende vakantiegangers meer rechten. Niet iedereen maakt daar gebruik van.

Als uw vlucht flink vertraagd of zelfs geannuleerd wordt, is dat bijzonder vervelend. U heeft dan recht op een financiële vergoeding. Die moet u alleen wel zelf opeisen.

EUclaim geeft aan dat voor in totaal om 4355 vluchten vanaf Schiphol recht bestaat op compensatie voor de overlast. Consumenten blijken hier vaak niet achteraan te gaan. Omdat ze het niet weten, omdat ze het te ingewikkeld vinden of teveel werk. Zonde! Daarom start de Consumentenbond samen met EUclaim een Vlucht Claim Service. Daar kunt u gemakkelijk nagaan of u recht heeft op een vergoeding, simpelweg door uw vluchtgegevens in te voeren. Ook staan alle vluchten waarmee problemen zijn geweest daar op een rijtje, zodat u gemakkelijk kunt zien of u recht heeft op compensatie.

De Consumentenbond hoopt dat vliegreizigers hiermee vaker hun vergoeding gaan opeisen als ze te maken hebben gehad met een vertraagde of geannuleerde vlucht. Er is recht op compensatie als een vlucht geannuleerd of meer dan drie uur vertraagd is, tenzij er sprake is van overmacht. De vergoeding is afhankelijk van de afstand van de vlucht en de duur van de vertraging, maar ligt tussen de € 250 en € 600 per ticket. De moeite waard dus, om uw recht te halen.

Lees ook:

Drie uur vertraging = dokken

Gestrand? Recht op veel vergoeding

Auteur 
Bron 
  • geldenrecht.nl