SNS: private banking voor iedereen

Private banking is normaal gesproken iets voor rijke mensen: je krijgt een man of vrouw toegewezen die zich specifiek met jouw zaken bezighoudt. SNS bank wil dit principe nu naar de gewone man brengen. Hoe dan?

“Iedereen is welkom”, zegt een woordvoerder van de SNS Bank. “Het is private banking voor de gewone man.” Niet alleen mensen met een dikke portemonnee zijn dus welkom.

Stel dat jij een hypotheek afsluit bij bankmedewerker Koos van het SNS-filiaal om de hoek, dan kom je ook weer bij diezelfde Koos terecht als je de bank belt met een vraag over je inboedelverzekering.  “Onze software herkent bij welke SNS-winkel jij klant bent en brengt je daarmee in contact”, zegt de woordvoerder.

Wat als het niet werkt?

Is Koos een dagje vrj? Dan krijg je een van de andere medewerkers van het lokale bankfiliaal aan de telefoon of op de chat. “Nu staan onze medewerkers achter een balie te wachten tot er iemand binnenkomt. Straks nemen ze ook telefoontjes aan, kunnen ze klachten afhandelen en contact opnemen met klanten om advies te geven over bijvoorbeeld hun aflossingsvrije hypotheek.”

In totaal worden 275 werknemers opgeleid voor deze nieuwe functie, onder wie ook medewerkers van de centrale klantenservice.

Bron: Trouw