Krachttraining voor thuis

Makkelijke oefeningen met snel resultaat

Krachttraining zorgt voor sterkere spieren en pezen. Het is goed voor uw houding, uw rug en heeft talloze andere gezondheidsvoordelen.

Doe deze vier oefeningen minstens twee keer per week – vaker is beter! U heeft er dumbbells (halters) voor nodig, gewichten die u in de hand kunt houden. Ze zijn te koop bij goede sportzaken. Een setje verstelbare dumbbells (waarmee u het trainingsgewicht langzaam kunt opvoeren) is niet al te duur.

1. Voor de billen en benen
Neem in iedere hand een dumbbell. Ga rechtop staan met uw voeten gespreid op heupbreedte. Laat de armen langs uw lichaam hangen. Buig nu in vier tellen uw knieën en heupen. Kom vervolgens weer rustig omhoog.

Doe twee series van tien keer.

2. Voor de borst
Ga op een stoel zitten met uw rug tegen de leuning. Neem in iedere hand een dumbbell en hou deze naast uw hoofd. Adem in en druk, terwijl u weer uitademt, de dumbbells in vier tellen omhoog. Adem in en laat de dumbbells terugzakken.

Doe drie series van tien keer.

3. Voor de armen
Neem in elke hand een dumbbell en laat uw armen langs uw lichaam hangen. Adem in en breng de dumbbells rustig naar uw schouders, met uw ellebogen tegen uw zij. Adem uit en laat de dumbbells intussen weer rustig zakken.

Doe drie series van tien keer.

4. Voor de schouders
Neem in beide handen een dumbbell. Zet het ene been voor het andere en zak een beetje door uw knieën. Adem in en breng, terwijl u rustig uitademt, de armen in vier tellen voor uw lichaam omhoog. Adem uit en laat uw armen ondertussen weer rustig zakken.

Doe drie series van tien keer.

Bron(nen):