
Stelling: Als ik afreken bij een winkel wil ik contact hebben met een medewerker
Veel winkels hebben tegenwoordig zelfscankassa's in huis. In bijvoorbeeld Jumbo, Lidl, Ikea en Etos scannen klanten zelf hun spullen en rekenen ze daarna met een pinbetaling af. Sportwinkel Decathlon gaat nog een stap verder en laat klanten middels een mobiele zelfscan-app producten in de winkel scannen en betalen op hun telefoon.
Voordelen
Veel klanten vinden zelfscankassa's een positieve ontwikkeling. De wachtrijen zijn vaak korter dan bij reguliere kassa's. Boodschappen hoeven maar één keer in tassen geladen te worden en bovendien kunnen klanten dat op hun eigen tempo doen. "Ik hoef mijn boodschappen nooit meer snel in te pakken en me opgejaagd te voelen", schrijft een Twitteraar.
Kassières
Toch klinken er niet alleen positieve geluiden. Zo zijn kassières bij zelfscankassa’s niet meer nodig. Een praatje maken bij de kassa is er op die manier dus niet meer bij. “Ik heb geen haast en ik wil graag menselijk contact, als het even kan”, schrijft een andere Twitteraar.
Bij Albert Heijn kun je straks de kassa volledig overslaan. Dat vind ik zo ongezellig. Ik blijf lekker ouderwets bij t kassa personeel betalen #AH #kassa https://t.co/n1rWBs1LVe
— ClaudiA (@claud_777) December 20, 2017
Stelling
Wat vindt u? Bent u blij met de zelfscankassa’s, of heeft u liever direct contact met een medewerker? Reageer op onze stelling:
Reactie toevoegen
45 Comments
Vervelend en klinisch die scanafdeling. De beleving van winkelen wordt er niet beter op. Juist heerlijk om de boodschappen lekker verdwaasd op de band te zetten, geen streepjescode op ieder product te hoeven zoeken en gewoon even een praatje te maken met de kassière. Fijn als er even een momentje op de dag is dat iemand aardig tegen me spreekt. Brrr de AH in mijn buurt heeft verbouwd en een groenteafdeling ingericht waarbij de koude stoom je tegemoet komt zodra je binnen komt op het einde van de route een scanner. brrr koud winkelen.
Weer een ordinaire bezuinigingsmaatregel; nu eens niet van ONZE overheid, maar van "onze" geliefde supermarkt.
En de prijzen gaan natuurlijk weer ....... juist: OMHOOG!!!! SN(APPIE)!
Mijn ervaring is dat reclames heel vaak niet verwerkt zijn in de kassa. Daar ik altijd de bon nakijk verdien ik hier heel veel geld mee. Hoe gaat dat zonder kassapersoneel? Uur zoeken voor ik iemand vind?
Ik wil graag bij het afrekenen vaak een beantwoording of toelichting bij een product of andere vraag en een computer geeft geen antwoord. Vaak is er ook geen medewerke(r)ster te bekennen in de supermarkt als je vragen hebt. Astilla
Wat gebeurt er met de koopzegels als er geen kassamedewerk(st)er meer is? Als ik b.v. bij Hoogvliet boodschappen laat thuiskomen kan ik ook geen kooppunten krijgen. En bij de AH bij mij in de buurt kan je zelf afrekenen, maar er staat een kassamedewerkster bij om de koop punten te scannen. Dus je heb dan altijd een kassamedewerkster nodig.
Zelf scannen vind ik niet erg, maar dan moet ik wel met mijn pin (en niet met mijn telefoon) kunnen blijven betalen. Wel vind ik het erg onhandig, want als je zegels wilt, moet je toch weer naar een balie toe en ook als je bv. een waardepass hebt, moet je naar de balie. Dit lijkt idd een personeelsbesparingstruc van AH, contact met winkelpersoneel is ontzettend belangrijk.
Wat doe dan als de prijs op de bon hoger is dan de prijs bij het artikel in het schap?
Dat is vaak de enige die ik per dag spreek
Niet aan beginnen, straks nog meer werklozen onder vooral de jeugdigen onder ons!
Zelf scannen en afrekenen via de telefoon werkt prima en geeft geen stress zoals afrekenen bij de kassa en de lopende band niet kunnen bijhouden met inpakken.
Een winkel zonder personeel lijkt me verschrikkelijk!
Pagina's