Stelling: Ik doe mijn bankzaken liever bij een kantoor dan digitaal

Rabobank heeft onlangs bekendgemaakt ruim de helft van de huidige 335 kantoren te sluiten. Volgens de bank zijn er minder kantoren nodig, omdat klanten sinds de coronacrisis steeds meer zaken online regelen. Doet u uw bankzaken liever bij een fysiek kantoor of digitaal?

Ook andere banken zoals ING en ABN AMRO sloten de afgelopen jaren tientallen filialen. Ouderenbond KBO-PCOB betreurt de ontwikkeling. Directeur Manon Vanderkaa: ‘Wij roepen de banken op om juist voor die mensen, waaronder heel veel ouderen, een passend aanbod te maken en hun maatschappelijke gezicht te laten zien’.

Persoonlijk contact

Hoewel de banken zeggen de persoonlijke en fysieke service te blijven bieden, ziet de klant daar volgens de ouderenbond weinig van terug. ‘Heel veel senioren melden zich bij ons over de belabberde dienstverlening. Zij weten niet bij wie ze terecht kunnen, omdat filialen gesloten worden of al gesloten zijn. Banken zouden veel meer moeten inzetten op het in standhouden van het persoonlijke contact. Als dat niet kan met filialen dan moeten er goede alternatieven zijn. Zijn die er wel? Helaas zien veel (niet digitale) oudere klanten die niet.'

Voordelen

Volgens ING neemt het aantal 65-plussers dat online bankiert juist toe. Gebruikers prijzen het gemak van digitaal bankieren, de snelheid en het feit dat ze niet met contant geld op zak de deur uit hoeven. Dat voelt veilig. Bovendien is het goedkoper en ben je niet afhankelijk van de openingstijden van fysieke kantoren.

Stelling

Waar geeft u de voorkeur aan: online bankieren of doet u uw bankzaken het liefst bij een kantoor? Reageer op onze stelling.

Reactie toevoegen

215 Comments

Door Frans van het Schip (niet gecontroleerd) op zo, 17-1-2021 - 09:49

Ik wil naar een kantoor in de buurt kunnen gaan! Dat is steeds moeilijker omdat er steeds meer kantoren dicht gaan.

Door Anonymous (niet gecontroleerd) op za, 16-1-2021 - 14:53

De gewone bankzaken kunnen best online maar de specifieke vragen over de rekening, bankpassen, aanvragen van leningen, hypotheek of gewoon een vraag voor hulp bij internetbankieren, geldwissel andere valuta ed toch graag op kantoor

Door J. Borgmeijer (niet gecontroleerd) op za, 16-1-2021 - 14:31

Als klant moet steeds meer betalen voor minder service?

Door Dick Jacobs (niet gecontroleerd) op za, 16-1-2021 - 10:11

Bijna dagelijks wordt er geklaagd over malversaties met het internet-giroverkeer. Daarom weiger ik categorisch om bankzaken via internet te doen. De banken misbruiken dit door zich voor het schriftelijk doen van bankzaken te laten betalen. De plaatselijke RABO-bank bijvoorbeeld, geeft wel een duur tijdschrift uit. Inhoud: veel geleuter, maar het nieuwe kantoor-adres heb ik nog nergens kunnen lezen. Ze doen 1x per jaar giften aan verenigingen; dat is voor sommige gemeenten aanleiding om hún subsidies te verminderen.

Door Goofy (niet gecontroleerd) op vr, 15-1-2021 - 01:29

De mensen op kantoor kunnen zich niet inleven in ouder zijn .
Maar ook hun tyd komt dat ze codes niet meer onthouden . Of de handeling op de computer niet meer weten .
Het hele protocol opschrijven is net zo inbraakgevoelig en onveilig
Thuis. Advies bestuurders doe geregeld mantelzorg werk in aanleuneunwoningen . (Tussen categorie ouderen) en ontdek de problemen waar de mensen tegen aan lopen . Uw toekomst.

Door Elizabeth (niet gecontroleerd) op do, 14-1-2021 - 19:31

Verbeeld je dat er een zware computer storing komt.of hackers.geef mij maar cash geld.naast de pin.

Door Anonymous (niet gecontroleerd) op do, 14-1-2021 - 19:26

Ik kan niet online betalen

Door Marie-Therese (niet gecontroleerd) op wo, 13-1-2021 - 10:24

Ik vind het minachting van hun klanten, dat je niet meer terecht kunt op een bank. "Service" is op vandaag een vies woord lijkt het wel.
Ze handelen met andermans geld, maar voor vragen of advies....geven ze niet thuis.
Enkele uitzonderingen daar gelaten.
Ik praat liever met een mens voor me, i.p.v. zo'n robot.

Door oma (niet gecontroleerd) op wo, 13-1-2021 - 10:14

Rabobank denk aub aan de wat oudere onder ons wij willen graag naar een kantoor kunnen omdat we nog niet zo goed op een pc kunnen werken als de jongeren, stel de sluiting nog wat jaren voor de bejaarde oudjes uit aub

Door Els van der meer (niet gecontroleerd) op wo, 13-1-2021 - 08:10

Als je iets wil vragen is persoonlijk contact prettiger en denk ook aan de banen die vervallen door digitaal bankieren.
Waarom kan het niet en/en zijn i.p.v. en/of . De banken
vragen steeds meer geld voor veel minder service onder
de slogan om U beter van dienst te zijn moet U betalen voor
minder service.