Stijgend succes voor Netflix

Niet alle bedrijven lijden onder de gevolgen van de coronacrisis. Een groot deel van de wereldbevolking zit gedwongen thuis, en er is tenminste een bedrijf dat daar baat bij heeft: Netflix maakte onlangs de cijfers van het eerste kwartaal bekend.

Dankzij de quarantaine hebben meer mensen een abonnement genomen op de populaire streamingdienst. Netflix zag het aantal abonnees in het eerste kwartaal stijgen naar 183 miljoen mensen wereldwijd, een totale stijging van 16 miljoen.

Abonnees doodden vooral de tijd met het vierde seizoen van de serie La Casa de Papel en de dating realityshow Love is Blind. De truecrimedocumentaire Tiger King wist in de eerste maand ruim 64 miljoen mensen te boeien: een opvallend en ongekend aantal kijkers voor een documentaire. Het verhaal rondom de opvallende dierentuineigenaar Joe Exotic heeft zich ontwikkeld tot een ware hype.

Ook het vierde seizoen van het immens populaire Spaanse La Casa de Papel is een hit. Met 65 miljoen kijkers was de serie zelfs net iets meer in trek dan Tiger King. De eerste twee seizoenen van de serie over de grootste overval in de Spaanse geschiedenis waren enkel te zien op de Spaanse nationale televisie, en nadat Netflix de rechten hiervan kocht produceerde het bedrijf zelf verdere seizoenen.

Om mee te tellen als kijker hoeft de content echter niet volledig te worden bekeken: Netflix telt een abonnee mee als actieve kijker wanneer er meer dan 2 minuten van een film, serie of documentaire is bekeken.

Netflix verwacht nog wel een daling in toekomstige cijfers: "We zien momenteel een stijging in het aantal abonnees en de wereldwijde kijkcijfers. We verwachten dat dit aantal enigszins zal gaan dalen nadat mensen niet meer wordt aangeraden of zelfs verplicht thuis te blijven. Wij hopen dat deze periode van thuisquarantaine snel voorbij is."

Kijktips

Heeft u Tiger King en La Casa de Papel al gezien? Deze vijf series op Netflix zijn ook zeer geschikt voor thuisblijvers.

Bron(nen):
  • Fok.nl