Geen erectie

Mijn vrouw kampte met ernstige gezondheidsproblemen. In de vier jaar dat dat duurde, hebben we geen sex gehad. Nu gaat het goed met haar, maar mij lukt het niet meer een erectie te krijgen. Ik heb bij opwinding nog wel het gevoel dat mijn penis stijf wordt, maar er gebeurt niets. Wat kan ik daaraan doen? Ik, man van 74, ben ruim tien jaar geleden gedotterd en er is een stent (buisje in een vernauwde slagader) ingebracht. Ik slik twaalf medicijnen per dag.
Anoniem

Joris Bartstra, Arts

Een erectie ontstaat doordat de bloedvaten in de penis wijder worden. Als de conditie van de bloedvaten niet zo goed meer is – en daar lijkt het op, want u bent gedotterd en krijgt allerlei geneesmiddelen voor hart en vaten – zijn de bloedvaten minder goed in staat om op de prikkels van het zenuwstelsel te reageren met vaatverwijding.
De bekende erectiepillen als viagra, Cialis en Levitra versterken het vermogen tot vaatverwijding van de bloedvaten in en naar de penis en lijken dus de optimale oplossing voor uw probleem. U voelt dat er iets zou moeten gebeuren (de zenuwen doen het wel), maar er gebeurt niets (de bloedvaten doen het niet). Overleg wel met uw arts, want sommige hartmiddelen laten zich niet combineren met erectiepillen..

Ook een gezondheidsvraag? Klik hier en stel de vraag aan een expert!