Zo krijgt u een platte buik

Met de warmte in aantocht willen veel mensen graag weer wat kilo's kwijt. En een platte buik is zeker mooi meegenomen, voor wie uitkijkt naar een vakantie. Enkele tips.

1. Verbeter uw houding

Vaak lijkt uw buikje erger dan het is, doordat u geen goede houding hebt. Zorg ervoor dat uw oren mooi boven uw schouders staan, uw schouders recht boven uw heupen, uw heupen boven uw knieën, en uw knieën boven uw enkels. Houd uw schouders mooi recht, en probeer uw navel richting uw ruggengraat te duwen. Verdeel uw gewicht over de bal en de hiel van uw beide voeten.

2. Doe niet alleen buikspieroefeningen

Buikspieroefeningen zijn goed, maar met alleen uw buikspieren trainen, komt u er niet. De spieren van uw rug en van uw zitvlak spelen ook een rol bij het wegwerken van uw buikje. Pilates is een goede manier om al deze spieren tegelijkertijd te trainen.

3. Schrap vettigheid

Een buikje krijgt u niet alleen weg door meer te bewegen. U moet ook op uw eten letten. Schrap vet eten, drink minder alcohol, eet vaker kleine beetjes. Onderzoek heeft ook aangetoond dat mensen die hun ontbijt overslaan sneller een buikje krijgen.

4. Oefen de hele dag door

U hoeft niet per se veel tijd te hebben om uw buikspieren te trainen. Bij allerlei alledaagse activiteiten kunt u deze simpele truc toepassen: ga mooi rechtop staan, adem diep in, en adem vervolgens diep uit, terwijl u uw navel naar uw ruggengraat trekt. Doe dit terwijl u bij de kassa in de supermarkt wacht, op een receptie staat of op uw werk zit.

5. Wees realistisch

Houd rekening met uw lichaamsbouw als u uw doel stelt. Misschien wilt u wel een platte buik zoals Beyoncé, maar is dat voor u niet haalbaar. Bedenk wat realistisch is, en streef daarnaar. En geef het wat tijd. Een platte buik krijgt u niet binnen enkele dagen.

Trefwoorden:

Reactie toevoegen

1 Reactie

Door OT (niet gecontroleerd) op za, 12-10-2019 - 11:33

Helaas heb ik als 68 er nog een lichte navelbreuk!
Welke buikspier oefeningen wel en welke niet?