Verzendkosten kwijt

Moet de leverancier van kleding de verzendkosten vergoeden na het retour zenden van de kleding? PlusOnline geeft het antwoord!

Ik heb via internet kleding besteld en ontvangen. De kwaliteit valt me tegen. Daarom heb ik het pakket weer teruggestuurd. De rekening inclusief verzendkosten had ik al vooraf voldaan. Moet de leverancier mij nu ook de verzendkosten terugbetalen?

Ja. Hij moet het volledige bedrag binnen 30 dagen op uw rekening terugstorten. Hij is echter niet verplicht u ook de kosten voor het terugsturen te vergoeden. Dat zijn dus de enige kosten waar u als koper op afstand mee kunt blijven zitten. Zo staat het in het Burgerlijk Wetboek: ‘In geval van ontbinding kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.’

Meer vragen over geld en recht? U vindt ze in de rubriek 'Vraag en antwoord'.

Missing media-item.

Auteur 
Bron 
  • Plus Magazine