Webwinkels misleiden consumenten met niet-leverbare artikelen

Webwinkels lokken steeds vaker consumenten met producten die helemaal niet meer leverbaar zijn. De Consumentenbond kreeg hierover aanhoudende klachten en is zelf op onderzoek uitgegaan. Mensen van de bond bestelden in totaal 22 producten bij 7 verschillende webwinkels, van zij het vermoeden hadden dat deze niet leverbaar waren vanwege de populariteit. En wat bleek: maar twee van de 22 artikelen bleken leverbaar te zijn.

Dit komt neer op misleiding, volgens Consumentenbond directeur Sandra Molenaar. Het keurmerk Thuiswinkel Waarborg, dat winkeliers hierop zou moeten aanspreken, heeft nog geen acties ondernomen. Tot onvrede van de Consumentenbond. Via het klachtenloket zijn nog geen klachten binnen gekomen binnen dit kader, zegt Thuiswinkel.org (het bedrijf achter het keurmerk) aan. De organisatie erkent wel dat het misleidend is als webwinkels onjuiste informatie verstrekken over hun voorraad en wil daar actie op ondernemen.  
 

Bron(nen):