PlusOnline.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord

Hoe vraag ik mijn geld terug bij vliegvertraging of annulering?

Plus geeft tips en een gratis voorbeeldbrief voor het claimen bij vertraging, annulering of overboeking van je vlucht.

Sinds 17 februari 2005 is de Europese Verordening 261/2004 van kracht. Deze verordening geeft u, in veel gevallen, recht op vergoeding bij overboeking, annulering of langdurige vertraging van uw vlucht.

Luchtvaartmaatschappijen zijn echter niet geneigd om die vergoeding ook te geven. Wilt u aanspraak maken op vergoeding dan kunt u de luchtvaartmaatschappij een brief sturen. Bewaar in ieder geval altijd alle bonnen, tickets en ander bewijsmateriaal.

Elke luchtvaartmaatschappij kan u informeren hoe u het beste een claim kunt indienen. Zij hebben er vaak speciale klachtenformulieren voor. Wilt u de claim niet zelf indienen, of reageert de vliegmaatschappij niet, of niet naar wens? Dan kunt u terecht bij diverse bureaus die uw claim indienen en afhandelen.

Klachten over luchtvaartmaatschappijen kunt u ook kwijt bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat. De inspectie houdt toezicht op de juiste toepassing van deze Europese regels.

Gratis klachtenbrief

Download hier onze voorbeeldbrief claimvertraging om uw klacht in te dienen

Enkele bureaus die zich bezighouden met het behandelen van claims

Reactie toevoegen