Klachtenregen over webwinkel Neckermann

De consumentenbond waarschuwt dat het aantal klachten over Neckermann.com blijft toenemen. Mensen die iets bestellen via de webwinkel krijgen vaak niks geleverd en de klantenservice is nauwelijks bereikbaar.

Neckermann meldt via de website dat het in verband met technische en organisatorische problemen niet in staat is bestellingen aan te nemen. Klanten wordt aangeraden het later nog eens te proberen. Daarnaast reageert het bedrijf al zo’n maand niet meer op klachten.

De Consumentenbond meldt zo’n zeshonderd klachten in de afgelopen 12 maanden te hebben ontvangen over de webwinkel. “We hebben hier in januari over getweet, maar de klachten blijven binnenkomen”, zegt Consumentenbond-woordvoerder Gerard Spierenburg. Neckermann deed in augustus nog de belofte de meeste problemen op te lossen, maar het bedrijf is de belofte vooralsnog nog niet nagekomen.

“De reden dat wij nu met een waarschuwing komen, is dat er iets niet goed zit. Het is helemaal niet gezegd dat Neckermann failliet gaat, maar wij zien dit vaker gebeuren als een bedrijf in zwaar weer verkeert”, aldus Gerard Spierenburg.

Het advies van de consumentenbond is om in ieder geval geen bestellingen meer te doen waarbij u vooruitbetaalt.

Bron(nen):