Hogere tevredenheid over verzekeraars

Getty Images

Klanten zijn dit jaar tevredener over hun verzekeraar dan vorig jaar. Dat blijkt uit de tweede editie van 'Verzekeraars in Beeld', een onafhankelijk onderzoek naar de klantgerichtheid van 48 verzekeraars. Het onderzoek is uitgevoerd door Kantar TNS in opdracht van het Verbond van verzekeraars.

VerzekeraarsinBeeld geeft de scores op zes aspecten van klantbediening: klantgerichtheid, deskundigheid, klantcontact, duidelijkheid, vertrouwen en tevredenheid. Op basis hiervan is een gemiddeld cijfer berekend en zijn de verzekeraars gerangschikt. Consumenten kunnen op VerzekeraarsInBeeld de prestaties van verzekeraars onderling vergelijken.

Tien verzekeraars kregen dit jaar een lagere beoordeling, 32 scoorden beter dan vorig jaar. De Zeeuwse verzekeraar ZLM komt, net zoals vorig jaar, als beste uit de bus met een gemiddelde waardering van 8,2.

 

Bron: www.verzekeraars.nl

Auteur