Misselijk door orthopedische schoenen?

Is het mogelijk dat ik een gevoel van misselijkheid heb gekregen door het dragen van orthopedisch schoeisel? Sinds een half jaar heb ik aangepaste schoenen, en ongeveer vanaf die tijd heb ik een misselijk gevoel.
Ellen

Sepp Mortelmans, podotherapeut

Het kan inderdaad zo zijn dat je door het lopen op orthopedische schoenen een gevoel krijgt van onbehagen of misselijkheid. Echter is dit bij mijn weten een eerder uitzonderlijke bijwerking hiervan. Het hangt er van af natuurlijk hoe je gecorrigeerd/ondersteund wordt met die schoenen. Tevens zijn er een hele hoop oorzaken van misselijkheid en hoeft de oorzaak niet meteen in de schoenen gezocht te worden.

Ik zou je adviseren om in eerste instantie een afspraak te maken met de orthopedische schoentechnieker om het even te laten nakijken. Zij hebben natuurlijk de meeste kennis in huis om dit goed te kunnen beoordelen. Indien daaruit voortkomt dat de schoenen niet de oorzaak zijn, zou ik naar de huisarts gaan voor verder advies.

Heb je ook een vraag? Stel deze dan aan een van onze experts. Ga met spoedeisende vragen altijd naar je huisarts, daarvoor zijn de experts niet de aangewezen persoon. Ze stellen ook geen diagnoses. De overige voorwaarden vind je hier.

Sepp Mortelmans is podotherapeut. Hij is specialist op het gebied van echografie en voetklachten ten gevolge van reuma. Je kunt hem vragen stellen over voetproblemen in het algemeen en zijn vakgebied in het bijzonder.

Reactie toevoegen