Kampeerbeurs in retrostijl en Franse sferen

In Utrecht is de Kampeer en Caravan Jaarbeurs 2015 volop bezig. De beurs staat dit jaar volledig in het teken van de retrostijl en Frankrijk, het favoriete vakantieland van Nederlanders.

Opgeknapt

Steeds vaker knappen mensen hun oude caravans op. De 51ste editie van de kampeerbeurs speelt hier dit jaar duidelijk op in. Overal staan hernieuwde caravans in retrostijl: moderne inrichting, felle kleuren en bloemetjesstoffen.

'Hippe caravans'

Hans Louwers van de Kampeer&Caravan Industrie (KCI) onderstreept deze trend: "Twee of drie jaar geleden was dit niet voor te stellen. Toen gingen caravans ouder dan dertig jaar voor een paar honderd euro de grens over. Nu blijven ze hier en worden ze omgebouwd tot hippe caravans", aldus Louwers.

Franse invloeden

De 51ste editie van de kampeerbeurs heeft als thema kamperen in 'La Douce France'. Vanaf het moment dat de bezoeker naar binnen loopt, voelt alles Frans aan. Frankrijk is het meest populaire vakantieland van Nederlanders. Er zijn versgebakken baguettes, een café au lait met tarte tatin, amuses, petitfours en een wijnproeverij.

Bezoekers worden getrakteerd op 187 primeurs op het gebied van caravans, vouwwagens, campers, voortenten en handige kampeeraccessoires.

Parijs

PlusOnline gaf eerder vijf vervangende tips voor de grote trekpleisters in Parijs en voor tuinen en parken in de Franse hoofdstad.

Bron(nen):

Reactie toevoegen