Trainen voor betere seks

Doe bekkenbodemoefeningen

Allerlei spieren zijn van belang voor goede seks. Benen, billen, buik, rug en armen, alles wordt ingezet. Een goede conditie is dan ook altijd een voordeel als het aankomt op seks. Toch zijn er ook specifieke spieren die u kunt trainen. Zoals de bekkenbodemspier, voor een krachtiger orgasme.

Door uw bekkenbodemspier te trainen, kunt u meer plezier van uw eigen lichaam ervaren. Dit geldt voor zowel mannen als vrouwen.

Wanneer u als vrouw weet waar de bekkenbodemspier zit, kunt u deze ontspannen wanneer seks pijn dreigt te doen en kunt u hem juist aanspannen om de intensiteit te verhogen. Als man kunt u uw hoogtepunt beter uitstellen door op het juiste moment de spier aan te spannen. Ook kun u uw erectie verhevigen.

Een beetje trainen
Het oefenen en juist gebruiken van je bekkenbodemspier is een kwestie van gewenning. Als u eenmaal weet hoe het moet, kost het u geen tijd of inspanning meer. U kunt uw bekkenbodemspier overal ongemerkt trainen.

Weet u niet goed welke spier u moet hebben? Als vrouw kunt u voorzichtig een keer een vinger in uw schede brengen. Probeer nu met uw vagina in uw vinger te knijpen en weer te ontspannen. Als u dit kunt zonder uw billen aan te spannen of uw buik in te trekken, dan traint u de juiste spier.

Mannen kunnen de spier voelen als ze tijdens het plassen even ophouden. De spier die u daarvoor gebruikt, is uw bekkenbodemspier.

Bekkenbodemspieroefening
Ga op een harde stoel zitten, uw voeten plat op de grond en uw benen zo wijd mogelijk. Houd uw rug recht. Probeer te knijpen met uw anus en voor vrouwen ook met uw vagina. U voelt dan dat uw bekkenbodem omhoog komt, dus los van de stoel. Zorg wel dat u uw billen niet samenknijpt en ook uw buik niet intrekt.

Probeer de spier drie seconden aangespannen te houden. Herhaal dit dan zo'n tien tot vijftien keer per sessie. Het is goed om dagelijks drie sessies te doen. Als u meer oefent, zult u ook beter de resultaten voelen.