Veel klachten over chipkaart

Getty Images

Reizigers hebben nog steeds klachten over de OV-chipkaart. De klachten hebben betrekking op de kosten om de kaart te kunnen gebruiken, de ingewikkelde procedures om saldo terug te vragen en kortingsabonnementen die niet worden herkend.

Dit blijkt uit de rapportage van het OV-loket over het tweede kwartaal. Het loket ontving in die periode 75 klachten over de OV-chipkaart. Op basis daarvan is een top 10 met klachten en wensen gemaakt. Op nummer 1 staat de wens om de prijs van de kaart te verlagen. Reizigers vinden een nieuwe OV-chipkaart duur: 7,50 euro. Ook vervanging van een defecte of verloren OV-chipkaart vinden ze hoog: 11 euro. Op nummer 2 staat de wens dat een OV-chipkaart daadwerkelijk de gegeven levensduur van 5 jaar haalt. Nu halen kaarten soms de levensduur niet, en moet de gebruiker de kosten van een nieuwe kaart voor zijn rekening nemen.

In totaal ontving het OV-loket in het tweede kwartaal 836 klachten. Dat zijn er minder dan in het eerste kwartaal en ook minder dan in het tweede kwartaal van 2015.

Bron: www.rover.nl

Auteur