Wat als de maat van een online bestelde ruit niet klopt?

Ik heb online een driehoekige ruit besteld

Man is boos en verongelijkt aan de telefoon in de tuin
Getty Images

Ik heb online een driehoekige ruit besteld via het bestelsysteem van de ruitleverancier. Dat vergde wat creativiteit. Omdat ik een driehoek wilde bestellen, vulde ik voor de hoogte rechts 0 mm in. Het systeem accepteerde de ingevulde waarden en maakte een orderbevestiging aan. Maar nu krijg ik alsnog een rechthoekige ruit ­geleverd!

Die heeft me €333 ­gekost en de leverancier weigert geld terug te storten. Later zag ik op de website dat er ook de mogelijkheid was om een drie­hoekig model te kiezen. Wat zijn mijn rechten?

Angela Schilling, namens Consuwijzer

Dat is lastig te zeggen, want er ­zitten veel mitsen en maren aan dit verhaal. U hebt een vierhoekige ruit aangeklikt en daarvan zelf een driehoekige gemaakt. Het systeem op de website heeft de afmetingen aangepast en heeft van de driehoekige ruit weer een vierhoekige ruit gemaakt. Volgens u is de aanpassing van de afmetingen in het bestelproces niet kenbaar gemaakt. Dat is lastig te contro­leren. Daarnaast had u wel de optie om een driehoekige ruit te kiezen. Bij zoveel onduide­lijkheid is het uiteindelijk aan de rechter om te oordelen of het ­bestelsysteem duidelijk genoeg is.