Ik heb online een driehoekige ruit besteld

Ik heb online een driehoekige ruit besteld via het bestelsysteem van de ruitleverancier. Dat vergde wat creativiteit. Omdat ik een driehoek wilde bestellen, vulde ik voor de hoogte rechts 0 mm in. Het systeem accepteerde de ingevulde waarden en maakte een orderbevestiging aan. Maar nu krijg ik alsnog een rechthoekige ruit geleverd!
Die heeft me €333 gekost en de leverancier weigert geld terug te storten. Later zag ik op de website dat er ook de mogelijkheid was om een driehoekig model te kiezen. Wat zijn mijn rechten?
Angela Schilling, namens Consuwijzer
Dat is lastig te zeggen, want er zitten veel mitsen en maren aan dit verhaal. U hebt een vierhoekige ruit aangeklikt en daarvan zelf een driehoekige gemaakt. Het systeem op de website heeft de afmetingen aangepast en heeft van de driehoekige ruit weer een vierhoekige ruit gemaakt. Volgens u is de aanpassing van de afmetingen in het bestelproces niet kenbaar gemaakt. Dat is lastig te controleren. Daarnaast had u wel de optie om een driehoekige ruit te kiezen. Bij zoveel onduidelijkheid is het uiteindelijk aan de rechter om te oordelen of het bestelsysteem duidelijk genoeg is.