Stelling: voor Sinterklaas shop ik liever in de winkel dan online

We kopen steeds meer spullen via internet, maar als het om Sinterklaascadeautjes gaat lopen we liever de fysieke winkel binnen. Veel vaker dan andere Europeanen. En dat is niet zonder reden.

Sfeer en beleving

In Nederland hechten we namelijk veel waarde aan de beleving en de sfeer in winkels ten opzichte van webshops: drie keer zoveel als andere landen in Europa. We gaan dan ook massaal naar speciaalzaken en traditionele, lokale winkels. Dat blijkt uit een groot Europees onderzoek van Deloitte. 

Dat doen we om inspiratie op te doen en - in driekwart van de gevallen - om ook daadwerkelijk cadeautjes te kopen. De Nederlandse consument is Europees gezien het meest positief over de huidige economische situatie. Naar verwachting zullen we dan ook meer uitgeven dan vorig jaar (+3%). 

Opa en oma gulle gevers

Uit ons eigen onderzoek bleek al eerder dat we sowieso gulle gevers zijn met Sinterklaas. Tweederde van de grootouders viert het met de kleinkinderen, die gemiddeld twee cadeautjes krijgen van 10 tot 25 euro per stuk. Sommige opa's en oma's geven zelfs meer dan 100 euro uit.

Wat krijgt uw voorkeur?

Koopt u Sinterklaaspresentjes ook liever in de traditionele winkel? Of vindt u online shoppen veel handiger? Laat het ons weten en vertel hieronder waarom. 

Bron: dutchcowboys.nl

6 Comments

Door Jojo (niet gecontroleerd) op di, 28-11-2017 - 17:46

Doe niet aan Sinterklaas en kerst. Merk wel dat ik lang niet altijd kan slagen in de massawinkels, wat een hoop eenheidsworst is geworden. Zoals slips en katoenen bh's zonder beugel. Dan moet je echt online gaan zoeken en kom je weleens wat leuks tegen. Zag ook mooie wollen sloffen, niet duur. Ben die in de winkel nooit tegengekomen.

Door roelynieuwenkam... (niet gecontroleerd) op zo, 26-11-2017 - 15:54

Door in het dorp te kopen houd ik de middenstand hopelijk hier!

Door Hanneke Veenstra (niet gecontroleerd) op vr, 24-11-2017 - 15:21

Ik koop online en ook in de winkel. Als ik in de winkel iets koop, dan kan ik het goed zien of het naar mijn smaak is en ook kijken of het mij staat (kleding)

Door A.M.Louman (niet gecontroleerd) op vr, 24-11-2017 - 12:29

geen

Door Henk Kortland (niet gecontroleerd) op vr, 24-11-2017 - 00:45

Het is alleen jammer dat steeds vaker de winkel niets meer toevoegt en de klant daardoor naar het internet jaagt. De voorlichting is niet slechter en het spaart ook een hoop ergernis.
Het zit niet alleen in de prijs, de belevenis daar gaat het om.
Soms echter valt het op dat je leuk geholpen wordt en dat is eigenlijk triest. Als dit weer de gewoonte wordt dan krijgt het internet het toch nog lastig.

Door Thea van Gessel (niet gecontroleerd) op do, 23-11-2017 - 18:23

Het mes snijdt aan twee kanten, winkeliers doen zo hun best, die mogen weleens beloond worden,de gezelligheid op straat blijft er dan ook. Nog even en iedereen blijft binnen en zit geplakt aan de computer etc.