De Consumentenbond waarschuwt voor de opzegdiensten Opzeggenbij.nl en Xpendy omdat zij niet duidelijk zijn over het aanbod, de prijs en de bedenktijd. De Consumentenbond heeft honderden klachten over deze twee diensten ontvangen. Ondanks kritiek weigeren de twee bedrijven hun informatie aan te passen.
Consumenten kunnen via Opzeggenbij.nl en Xpendy abonnementen en lidmaatschappen opzeggen bij loterijen, goede doelen en sportscholen. De twee diensten sturen uit naam van de abonnee of lid een opzegbrief. De twee bedrijven rekenen hiervoor dertig euro. Voor veel mensen was dat niet duidelijk. Ook hielden de twee bedrijven zich niet aan de regels voor wettelijke bedenktijd.
Inmiddels staan na de kritiek van de Consumentenbond de prijzen op de homepage vermeld. Xpendy lost klachten op die klanten op Klachtenkompas plaatsen. Ook heeft Xpendy klanten terugbetaald die op tijd hebben geannuleerd.
Toch blijft de Consumentenbond kritiek houden. Weliswaar staat op de homepage de prijs vermeld, op andere plaatsen op de site is dat onduidelijk. Ook de bestelknoppen op de twee sites deugen niet in de ogen van de Consumentenbond.
Zelf doen
Consumenten die een lidmaatschap of abonnement willen opzeggen, kunnen dat het beste zelf doen. Dat is namelijk gratis. Opzeggen kan meestal via de webstie van het bedrijf. Het kan ook met een brief. Meer informatie over zelf opzeggen, plus een voorbeeldbrief, staat op de website van Consuwijzer.
We waarschuwden al eerder voor deze diensten in dit artikel.
Bron: Consumentenbond