Vaker achteraf betalen in webwinkel

Nieuwe achteraf-betaalmethoden, zoals AfterPay en Klarna groeien relatief snel in populariteit, vooral in specifieke branches zoals kleding en schoenen & lifestyle. In het eerste half jaar zijn 2,2 miljoen aankopen met AfterPay betaald. Dat is drie procent van alle online aankopen.

Via AfterPay zijn zestig procent meer online aankopen afgerekend dan in 2015. De totale markt groeide met 21 procent, zodat het relatieve aandeel van achteraf betalen is gestegen. Dit blijkt uit de eCommerce Payment Monitor, een onderzoek naar betaalmethoden, uitgevoerd door GfK, iDeal en Thuiswinkel.org. Vooral vrouwen maken gebruik van achteraf betalingen: 61 procent van de AfterPay-gebruikers is vrouw. Meer dan de helft van de achteraf betalers valt in de leeftijdsgroep 30 tot 49 jaar.

Verreweg de belangrijkste betaalmethode op internet is iDeal. Meer dan de helft van de betalingen, 56 procent, wordt met iDeal verricht. Dat is evenveel als vorig jaar.

Bron: www.ideal.nl
 

1 Reactie

Door Jan Meijer (niet gecontroleerd) op zo, 23-10-2016 - 21:40

Achteraf betalen wordt steeds populairder. Bij partijen als Bol.com, Wehkamp, Zalando en H&M is het alreeds lange tijd populair. Door de reclames van Afterpay worden steeds meer consumenten naar hun betaalmethode geduwt. Klarna is vele malen groter dan Afterpay en zij groeiden zelfs met meer dan 100%.