Winkel wil mijn Boncadeau niet meer innemen

Ik had thuis nog een paar oude cadeaubonnen liggen, waaronder een van Boncadeau. Toen ik deze van de week wilde inwisselen bij een winkel in ons dorp, vertelden ze mij dat ze de Boncadeau niet meer konden accepteren. Hoe kan dit; er staat nergens op die bon dat deze niet meer geldig zou zijn.

Het antwoord van de winkel bij u in het dorp is juist. Sinds 1 november 2015 is Boncadeau gestopt en is het niet meer mogelijk om een Boncadeau online of in een winkel te verzilveren.

Voor degenen die – net als u – nog een Boncadeau hebben liggen, bestaat de mogelijkheid om de waarde hiervan te laten overboeken op zijn/haar rekening. De kosten daarvoor bedragen 10% van de waarde van de Boncadeau met een minimum van € 2,50 per bon. Als u de Boncadeau wilt laten uitbetalen, dan kun u deze bon opsturen naar:

VVV Nederland
Afdeling Administratie
Postbus 70
3956 ZS Leersum

Let op: De Boncadeau bestaat uit twee delen. U hoeft alleen het grote deel van de Boncadeau op te sturen. Het kleine deel (het strookje) kunt u zelf als bewijs houden. Voeg bij de bon een briefje met daarop uw naam, adres, postcode, woonplaats en IBANnummer.

Voor meer informatie zie: https://www.vvvcadeaubonnen.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/over-het-gebruik/boncadeau# of bel tussen 08.30-17.30 uur met de klantenservice van de VVV: (0343) 43 94 89.

Mr. Nicole Goud is fiscalist en jurist met jarenlange ervaring in onder meer de belastingadvieswereld (sinds 1987). Ook heeft zij een aantal jaren gewerkt als auteur en ontwikkelaar van lesmateriaal bij een opleidingsbedrijf voor de financiële dienstverlening. Op dit moment gebruikt zij haar kennis en ervaring bij de professionele afwikkeling van nalatenschappen en als juridisch/fiscaal adviseur binnen haar eigen bedrijf Akto, uw erfcoach en meer (www.akto.nu).